Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt | RetailDetail

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Volgend jaar brengt het jeansmerk Levi’s een nieuwe jas op de markt, voorzien van sensoren die zijn ontwikkeld door Project Jacquard van Google. De jas zal verbonden kunnen worden met onder andere een smartphone.

 

Ingebouwde sensoren

De samenwerking tussen Levi’s en Google werd een jaar geleden al aangekondigd en het resultaat van die samenwerking is enkele dagen geleden getoond. De jas van Levi’s zal sensoren bevatten, die het mogelijk maken om met handgebaren bepaalde taken uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld muziek, die op een smartphone wordt afgespeeld, via de jas bediend worden.

 

De jas kan daarnaast ook feedback geven aan de drager door trillingen. Zo kan het de richting aangeven wanneer een routeplanner wordt gevolgd of kan het een melding doorgeven die binnen is gekomen op de smartphone.

 

Nog eind dit jaar wordt de jas in beperkte oplage op de markt gebracht. Volgend jaar moet het geconnecteerde kledingstuk dan voor het grote publiek beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.