Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Volgend jaar brengt het jeansmerk Levi’s een nieuwe jas op de markt, voorzien van sensoren die zijn ontwikkeld door Project Jacquard van Google. De jas zal verbonden kunnen worden met onder andere een smartphone.

 

Ingebouwde sensoren

De samenwerking tussen Levi’s en Google werd een jaar geleden al aangekondigd en het resultaat van die samenwerking is enkele dagen geleden getoond. De jas van Levi’s zal sensoren bevatten, die het mogelijk maken om met handgebaren bepaalde taken uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld muziek, die op een smartphone wordt afgespeeld, via de jas bediend worden.

 

De jas kan daarnaast ook feedback geven aan de drager door trillingen. Zo kan het de richting aangeven wanneer een routeplanner wordt gevolgd of kan het een melding doorgeven die binnen is gekomen op de smartphone.

 

Nog eind dit jaar wordt de jas in beperkte oplage op de markt gebracht. Volgend jaar moet het geconnecteerde kledingstuk dan voor het grote publiek beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top