Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt | RetailDetail

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Volgend jaar brengt het jeansmerk Levi’s een nieuwe jas op de markt, voorzien van sensoren die zijn ontwikkeld door Project Jacquard van Google. De jas zal verbonden kunnen worden met onder andere een smartphone.

 

Ingebouwde sensoren

De samenwerking tussen Levi’s en Google werd een jaar geleden al aangekondigd en het resultaat van die samenwerking is enkele dagen geleden getoond. De jas van Levi’s zal sensoren bevatten, die het mogelijk maken om met handgebaren bepaalde taken uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld muziek, die op een smartphone wordt afgespeeld, via de jas bediend worden.

 

De jas kan daarnaast ook feedback geven aan de drager door trillingen. Zo kan het de richting aangeven wanneer een routeplanner wordt gevolgd of kan het een melding doorgeven die binnen is gekomen op de smartphone.

 

Nog eind dit jaar wordt de jas in beperkte oplage op de markt gebracht. Volgend jaar moet het geconnecteerde kledingstuk dan voor het grote publiek beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.