Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt | RetailDetail

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Levi’s en Google brengen slimme jas op de markt

Volgend jaar brengt het jeansmerk Levi’s een nieuwe jas op de markt, voorzien van sensoren die zijn ontwikkeld door Project Jacquard van Google. De jas zal verbonden kunnen worden met onder andere een smartphone.

 

Ingebouwde sensoren

De samenwerking tussen Levi’s en Google werd een jaar geleden al aangekondigd en het resultaat van die samenwerking is enkele dagen geleden getoond. De jas van Levi’s zal sensoren bevatten, die het mogelijk maken om met handgebaren bepaalde taken uit te voeren. Zo kan bijvoorbeeld muziek, die op een smartphone wordt afgespeeld, via de jas bediend worden.

 

De jas kan daarnaast ook feedback geven aan de drager door trillingen. Zo kan het de richting aangeven wanneer een routeplanner wordt gevolgd of kan het een melding doorgeven die binnen is gekomen op de smartphone.

 

Nog eind dit jaar wordt de jas in beperkte oplage op de markt gebracht. Volgend jaar moet het geconnecteerde kledingstuk dan voor het grote publiek beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, waarvan de eerste vandaag de deuren opent in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

Back to top