Levi’s stelt nieuw hoofd Global Retail aan | RetailDetail

Levi’s stelt nieuw hoofd Global Retail aan

Levi’s stelt nieuw hoofd Global Retail aan

Het Amerikaanse modebedrijf Levi's heeft vanaf 16 februari 2016 een nieuw hoofd van Global Retail. Dan vervoegt Carrie Ask immers het bedrijf. Ze zal daarnaast ook de functie van vicepresident invullen.

Verantwoordelijk voor volledige retail

Carrie Ask zal zo verantwoordelijk worden voor de globale retail van het modebedrijf Levi's, dat bestaat uit ongeveer 2.700 eigen winkels, franchisewinkels en outletwinkels. Voorheen was Ask werkzaam bij Nike als vicepresident voor de winkels in Noord-Amerika. Verder werkte ze ook nog voor Converse en het consultancy kantoor McKinsey & Company.


"Carrie heeft in het verleden succesvolle strategieën bedacht voor grote bedrijven", zegt CEO van Levi's Chip Bergh in een persbericht over de aanstelling van Ask. "Ze wordt gezien als een leider die voor goede resultaten kan zorgen en we weten dat ze een sterke toevoeging zal zijn aan ons team."


"Ik heb Levi Strauss & Co lang bewonderd om zijn iconische producten, geliefde merken en leiderschap op het gebied van sociale zaken. De kans om binnen het bedrijf voor een verdere groei te zorgen, zie ik als een mooie kans voor de volgende fase in mijn carrière", voegt Ask daar zelf aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top