Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Modemerk Levi’s heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de nettowinst flink de hoogte in kunnen duwen, met name dankzij herstructureringskosten die lager uitpakken dan oorspronkelijk gedacht.

Daling in Noord- en Zuid-Amerika

De omzet van het Amerikaanse Levi’s steeg in het tweede kwartaal met 1% naar 1,01 miljard dollar (910 miljoen euro). In Europa en Azië steeg de omzet met 8%, maar die groei werd vrijwel volledig tenietgedaan door een omzetdaling van 5% in Noord- en Zuid-Amerika.

 

De daling in de regio was volgens CEO Chip Bergh vooral een gevolg van de groothandelsactiviteiten in de regio. “Het groothandelskanaal lijdt al langere tijd, minstens een jaar tot anderhalf jaar, en is een belangrijk onderdeel van onze activiteiten. Als onze grote groothandelsklanten lijden, heeft dat ook impact op ons bedrijf”, zegt hij aan WWD.

 

De nettowinst ging dan weer wel fors de hoogte in, naar 30,7 miljoen dollar (28 miljoen euro): een stijging van maar liefst 163%. Die groei is te danken aan lagere herstructureringskosten en het feit dat Levi’s in dezelfde periode vorig jaar nog kampte met de effecten van de vereffening van een uitstaande schuld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met de Order Exchange Service een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in een stap een kledingstuk terugsturen en een nieuw in een andere maat krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top