Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal | RetailDetail

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Modemerk Levi’s heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de nettowinst flink de hoogte in kunnen duwen, met name dankzij herstructureringskosten die lager uitpakken dan oorspronkelijk gedacht.

Daling in Noord- en Zuid-Amerika

De omzet van het Amerikaanse Levi’s steeg in het tweede kwartaal met 1% naar 1,01 miljard dollar (910 miljoen euro). In Europa en Azië steeg de omzet met 8%, maar die groei werd vrijwel volledig tenietgedaan door een omzetdaling van 5% in Noord- en Zuid-Amerika.

 

De daling in de regio was volgens CEO Chip Bergh vooral een gevolg van de groothandelsactiviteiten in de regio. “Het groothandelskanaal lijdt al langere tijd, minstens een jaar tot anderhalf jaar, en is een belangrijk onderdeel van onze activiteiten. Als onze grote groothandelsklanten lijden, heeft dat ook impact op ons bedrijf”, zegt hij aan WWD.

 

De nettowinst ging dan weer wel fors de hoogte in, naar 30,7 miljoen dollar (28 miljoen euro): een stijging van maar liefst 163%. Die groei is te danken aan lagere herstructureringskosten en het feit dat Levi’s in dezelfde periode vorig jaar nog kampte met de effecten van de vereffening van een uitstaande schuld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.