Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal | RetailDetail

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Modemerk Levi’s heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de nettowinst flink de hoogte in kunnen duwen, met name dankzij herstructureringskosten die lager uitpakken dan oorspronkelijk gedacht.

Daling in Noord- en Zuid-Amerika

De omzet van het Amerikaanse Levi’s steeg in het tweede kwartaal met 1% naar 1,01 miljard dollar (910 miljoen euro). In Europa en Azië steeg de omzet met 8%, maar die groei werd vrijwel volledig tenietgedaan door een omzetdaling van 5% in Noord- en Zuid-Amerika.

 

De daling in de regio was volgens CEO Chip Bergh vooral een gevolg van de groothandelsactiviteiten in de regio. “Het groothandelskanaal lijdt al langere tijd, minstens een jaar tot anderhalf jaar, en is een belangrijk onderdeel van onze activiteiten. Als onze grote groothandelsklanten lijden, heeft dat ook impact op ons bedrijf”, zegt hij aan WWD.

 

De nettowinst ging dan weer wel fors de hoogte in, naar 30,7 miljoen dollar (28 miljoen euro): een stijging van maar liefst 163%. Die groei is te danken aan lagere herstructureringskosten en het feit dat Levi’s in dezelfde periode vorig jaar nog kampte met de effecten van de vereffening van een uitstaande schuld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…