Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Levi’s ziet winst stijgen in tweede kwartaal

Modemerk Levi’s heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de nettowinst flink de hoogte in kunnen duwen, met name dankzij herstructureringskosten die lager uitpakken dan oorspronkelijk gedacht.

Daling in Noord- en Zuid-Amerika

De omzet van het Amerikaanse Levi’s steeg in het tweede kwartaal met 1% naar 1,01 miljard dollar (910 miljoen euro). In Europa en Azië steeg de omzet met 8%, maar die groei werd vrijwel volledig tenietgedaan door een omzetdaling van 5% in Noord- en Zuid-Amerika.

 

De daling in de regio was volgens CEO Chip Bergh vooral een gevolg van de groothandelsactiviteiten in de regio. “Het groothandelskanaal lijdt al langere tijd, minstens een jaar tot anderhalf jaar, en is een belangrijk onderdeel van onze activiteiten. Als onze grote groothandelsklanten lijden, heeft dat ook impact op ons bedrijf”, zegt hij aan WWD.

 

De nettowinst ging dan weer wel fors de hoogte in, naar 30,7 miljoen dollar (28 miljoen euro): een stijging van maar liefst 163%. Die groei is te danken aan lagere herstructureringskosten en het feit dat Levi’s in dezelfde periode vorig jaar nog kampte met de effecten van de vereffening van een uitstaande schuld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top