Lichte omzetstijging voor Burberry | RetailDetail

Lichte omzetstijging voor Burberry

Lichte omzetstijging voor Burberry

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar heeft het Britse modehuis Burberry zijn omzet met vier procent zien groeien. Toch spreekt het nog steeds van uitdagende marktomstandigheden, die duidelijk waren bij de dalende vergelijkbare omzet.

Minder toeristen

De detailhandelsomzet van Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 423 miljoen pond (500 miljoen euro), 4% meer dan vorig jaar. Bij de winkels die al meer dan een jaar geopend zijn, daalde de omzet wel met 3%.

 

Op de thuismarkt wist Burberry de verkoop de hoogte in te stuwen, maar op andere belangrijke markten als Frankrijk en Italië waren er minder goede prestaties door een dalende verkoop aan toeristen. Ook in China blijven de omstandigheden moeilijk voor het bedrijf. De online verkoop ging dan weer wel sterk de hoogte in. Vooral via mobiele toestellen dan, want de webshop van Burberry trok 60 procent meer bezoekers van mobiele toestellen.

 

Nieuwe topman

Burberry wil het komende boekjaar nog vijftien nieuwe winkels openen, maar het gaat ook even veel winkels sluiten. Het verwacht voor de eerste helft van het jaar ook een groei in de groothandelsomzet van 10% bij constante wisselkoersen. Voor het volledige jaar wil het een winst van ongeveer 90 miljoen pond (iets meer dan 100 miljoen euro) behalen.

 

Vanaf volgend jaar wordt Marco Gobbetti de nieuwe CEO bij Burberry. Hij volgt in die functie Christopher Bailey op, die zich opnieuw volledig zal focussen op het creatieve aspect bij het modebedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).