Lichte omzetstijging voor Burberry | RetailDetail

Lichte omzetstijging voor Burberry

Lichte omzetstijging voor Burberry

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar heeft het Britse modehuis Burberry zijn omzet met vier procent zien groeien. Toch spreekt het nog steeds van uitdagende marktomstandigheden, die duidelijk waren bij de dalende vergelijkbare omzet.

Minder toeristen

De detailhandelsomzet van Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 423 miljoen pond (500 miljoen euro), 4% meer dan vorig jaar. Bij de winkels die al meer dan een jaar geopend zijn, daalde de omzet wel met 3%.

 

Op de thuismarkt wist Burberry de verkoop de hoogte in te stuwen, maar op andere belangrijke markten als Frankrijk en Italië waren er minder goede prestaties door een dalende verkoop aan toeristen. Ook in China blijven de omstandigheden moeilijk voor het bedrijf. De online verkoop ging dan weer wel sterk de hoogte in. Vooral via mobiele toestellen dan, want de webshop van Burberry trok 60 procent meer bezoekers van mobiele toestellen.

 

Nieuwe topman

Burberry wil het komende boekjaar nog vijftien nieuwe winkels openen, maar het gaat ook even veel winkels sluiten. Het verwacht voor de eerste helft van het jaar ook een groei in de groothandelsomzet van 10% bij constante wisselkoersen. Voor het volledige jaar wil het een winst van ongeveer 90 miljoen pond (iets meer dan 100 miljoen euro) behalen.

 

Vanaf volgend jaar wordt Marco Gobbetti de nieuwe CEO bij Burberry. Hij volgt in die functie Christopher Bailey op, die zich opnieuw volledig zal focussen op het creatieve aspect bij het modebedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top