Lichte omzetstijging voor Burberry

Lichte omzetstijging voor Burberry

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar heeft het Britse modehuis Burberry zijn omzet met vier procent zien groeien. Toch spreekt het nog steeds van uitdagende marktomstandigheden, die duidelijk waren bij de dalende vergelijkbare omzet.

Minder toeristen

De detailhandelsomzet van Burberry kwam in het eerste kwartaal uit op 423 miljoen pond (500 miljoen euro), 4% meer dan vorig jaar. Bij de winkels die al meer dan een jaar geopend zijn, daalde de omzet wel met 3%.

 

Op de thuismarkt wist Burberry de verkoop de hoogte in te stuwen, maar op andere belangrijke markten als Frankrijk en Italië waren er minder goede prestaties door een dalende verkoop aan toeristen. Ook in China blijven de omstandigheden moeilijk voor het bedrijf. De online verkoop ging dan weer wel sterk de hoogte in. Vooral via mobiele toestellen dan, want de webshop van Burberry trok 60 procent meer bezoekers van mobiele toestellen.

 

Nieuwe topman

Burberry wil het komende boekjaar nog vijftien nieuwe winkels openen, maar het gaat ook even veel winkels sluiten. Het verwacht voor de eerste helft van het jaar ook een groei in de groothandelsomzet van 10% bij constante wisselkoersen. Voor het volledige jaar wil het een winst van ongeveer 90 miljoen pond (iets meer dan 100 miljoen euro) behalen.

 

Vanaf volgend jaar wordt Marco Gobbetti de nieuwe CEO bij Burberry. Hij volgt in die functie Christopher Bailey op, die zich opnieuw volledig zal focussen op het creatieve aspect bij het modebedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top