Lidl gaat ook in België kledij verkopen

Lidl gaat ook in België kledij verkopen

Niet alleen de Britse winkels van Lidl starten vanaf volgende week met de verkoop van kleding: ten laatste in het begin van volgend jaar zullen ook de Belgische filialen kledij gaan verkopen. Eerst start de keten met vrouwenkledij, later komt daar ook een mannencollectie bij.

Ook in België

Begin volgend jaar zullen dus ook de Belgische vestigingen beginnen met de verkoop van kledij; misschien zelfs al op het einde van dit jaar. Momenteel moeten er nog een aantal beslissingen genomen worden over de juiste invulling. Wel is al beslist dat de kledij verkocht wordt in alle 294 Belgische en Luxemburgse winkels van Lidl.

 

"Het wordt een belangrijke stap. We zijn alles nog aan het voorbereiden, maar hebben nog geen definitieve keuzes gemaakt. Ik ga ervan uit dat de kleren gelijkaardig zal zijn aan wat in Groot-Brittannië wordt aangeboden", zegt Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl België. "Het gaat om trendy, moderne kleren die door de regel van een hoger kwaliteitsniveau zullen zijn dan de kleren die we nu af en toe aanbieden."

 

Lidl verkoopt momenteel ook al occasioneel kledij, maar vanaf volgende week start het dus met een volledige collectie. Lidl beschrijft de kledij zelf als 'high-end, on-trend'. Het laat de collecties fabriceren in China en Bangladesh. Net als bij de voeding zullen de kledingstukken verkocht worden tot de stock leeg is: kledij kan dus niet worden nabesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top