Lidl opent pop-upmodeboetiek

Lidl opent pop-upmodeboetiek

Textiel is een groeiende categorie voor foodretailer Lidl: met een tijdelijke winkel in Hamburg wil de discounter de aandacht vestigen op zijn modeaanbod voor dames onder het huismerk Esmara.  

Tussen de luxemerken

Wat hebben de fooddiscounters in exclusieve mode gezien? Na de opmerkelijke samenwerking tussen Aldi en modeontwerper Jette Joop is het nu Lidl dat zijn modeaanbod nadrukkelijk in de kijker wil zetten. De retailer opent een pop-upwinkel in de chicste winkelstraat van Hamburg, de Neuer Wall, waar luxemerken als Prada en Gucci thuis zijn. 

 

Gedurende tien dagen zal Lidl hier zijn modelijn Esmara tonen. Uiteraard wil de retailer hiermee vooral de aandacht trekken: “Het is ons niet in de eerste plaats om zakencijfer te doen”, verklaart inkoopdirecteur Jan Bock aan Handelsblatt. 

 

Breder publiek aanspreken

Lidl wil een breder publiek aanspreken met deze actie en rekent erop dat meer klanten (vooral vrouwen, nog steeds) naast voeding ook textiel zullen kopen in zijn winkels. Consumenten combineren immers steeds vaker merkenmode met goedkopere fastfashion van bijvoorbeeld H&M, Zara of een supermarktketen. Volgens een ranking van het vakblad Textilwirtschaft is Lidl in Duitsland de achtste textielverkoper, net voor Aldi. Sinds 2012 heeft de discounter de omzet van zijn damesmodemerk Esmara verdubbeld. 

 

De prijzen van de nieuwe collectie variëren van 5,99 euro voor een sjaal tot 49,99 euro voor een kasjmier trui. De producten zullen later deze maand in alle Duitse Lidl-filialen verkocht worden.