Lingeriemerk Dita Von Teese maakt comeback | RetailDetail

Lingeriemerk Dita Von Teese maakt comeback

Lingeriemerk Dita Von Teese maakt comeback

Het Australische AB Enterprises heeft het lingeriemerk van Dita Von Teese nieuw leven ingeblazen. Dat verdween vorig jaar, nadat de producent en verdeler het faillissement aanvroegen.

Nog twee nieuwe merken dit jaar

AB Enterprises wordt geleid door Helen Anderson en Lara Brockhurst, respectievelijk de algemeen directeur en creatief directeur bij het nu failliete DCI Corporation, dat eerder al probeerde om de lingerie van Dita Von Teese te verspreiden in de Verenigde Staten, Australië en Europa. “We hebben AB Enterprises opgericht met de visie om kwaliteitsproducten te creëren die vrouwen graag dragen, gaande van betaalbaar ondergoed tot high-end lingerie”, zegt Brockhurst daarover.

 

Naast het merk van Dita Von Teese wil AB Enterprises nog enkele andere merken op de markt brengen, die allemaal hun eigen doelpubliek moeten kennen. Twee daarvan zijn momenteel al in ontwikkeling en moeten nog dit jaar lanceren. De volledige ontwikkeling van de merken gebeurt op het hoofdkantoor van het bedrijf in Melbourne.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.