Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging | RetailDetail

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.

Vooruitzichten blijven gelijk

In de eerste helft van het jaar steeg de geconsolideerde omzet met 1,2% naar 116,9 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen was dat met 1,5% zelfs nog iets meer geweest. De groei was te danken aan een stijging in de wholesale van 1,6% en een stijging van de retailomzet met 3%.

 

De winstcijfers worden pas in augustus bekend geraakt, maar Van de Velde voegt er alvast aan toe dat de vooruitzichten voor het volledige jaar niet veranderd zijn. In april stuurde het nog een persbericht uit waarin te lezen stond dat het verwacht dat de resultaten ook in 2017 onder druk zullen staan.

 

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", liet het bedrijf toen verstaan. Om opnieuw op het juiste pad te komen, kondigde de groep toen extra investeringen aan, die wel zouden drukken op de winstcijfers in 2017 en 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.