Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging | RetailDetail

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.

Vooruitzichten blijven gelijk

In de eerste helft van het jaar steeg de geconsolideerde omzet met 1,2% naar 116,9 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen was dat met 1,5% zelfs nog iets meer geweest. De groei was te danken aan een stijging in de wholesale van 1,6% en een stijging van de retailomzet met 3%.

 

De winstcijfers worden pas in augustus bekend geraakt, maar Van de Velde voegt er alvast aan toe dat de vooruitzichten voor het volledige jaar niet veranderd zijn. In april stuurde het nog een persbericht uit waarin te lezen stond dat het verwacht dat de resultaten ook in 2017 onder druk zullen staan.

 

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", liet het bedrijf toen verstaan. Om opnieuw op het juiste pad te komen, kondigde de groep toen extra investeringen aan, die wel zouden drukken op de winstcijfers in 2017 en 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.