Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.

Vooruitzichten blijven gelijk

In de eerste helft van het jaar steeg de geconsolideerde omzet met 1,2% naar 116,9 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen was dat met 1,5% zelfs nog iets meer geweest. De groei was te danken aan een stijging in de wholesale van 1,6% en een stijging van de retailomzet met 3%.

 

De winstcijfers worden pas in augustus bekend geraakt, maar Van de Velde voegt er alvast aan toe dat de vooruitzichten voor het volledige jaar niet veranderd zijn. In april stuurde het nog een persbericht uit waarin te lezen stond dat het verwacht dat de resultaten ook in 2017 onder druk zullen staan.

 

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", liet het bedrijf toen verstaan. Om opnieuw op het juiste pad te komen, kondigde de groep toen extra investeringen aan, die wel zouden drukken op de winstcijfers in 2017 en 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top