Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging | RetailDetail

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

Lingerieproducent Van de Velde kent lichte omzetstijging

In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.

Vooruitzichten blijven gelijk

In de eerste helft van het jaar steeg de geconsolideerde omzet met 1,2% naar 116,9 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen was dat met 1,5% zelfs nog iets meer geweest. De groei was te danken aan een stijging in de wholesale van 1,6% en een stijging van de retailomzet met 3%.

 

De winstcijfers worden pas in augustus bekend geraakt, maar Van de Velde voegt er alvast aan toe dat de vooruitzichten voor het volledige jaar niet veranderd zijn. In april stuurde het nog een persbericht uit waarin te lezen stond dat het verwacht dat de resultaten ook in 2017 onder druk zullen staan.

 

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", liet het bedrijf toen verstaan. Om opnieuw op het juiste pad te komen, kondigde de groep toen extra investeringen aan, die wel zouden drukken op de winstcijfers in 2017 en 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Back to top