Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel | RetailDetail

Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel

Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel

Luxemerk Louis Vuitton heeft in Australië een merkwaardige pop-upwinkel geopend. Op het eerste zicht lijkt die in niets te verschillen van andere pop-ups, maar de winkel in Sydney werd volledig met een 3D-printer gemaakt.

18 dagen printen

Louis Vuitton werkte voor de winkel in het Westfield Shopping Center in Sydney samen met Omus, een bedrijf dat 3D-geprinte producten produceert. De hele winkel, goed voor een oppervlakte van ongeveer 90 m², werd op 18 dagen volledig uitgeprint.

 

De onderdelen werden daarna voorzien van een zelfklevende vinyl, met daarop de kenmerken van Louis Vuitton, zoals het logo van het merk. In de winkel zijn een aantal stukken te vinden uit de lente- en zomercollectie van 2017.

 

Het is de eerste keer dat Louis Vuitton in Australië met een tijdelijke winkel op de proppen komt. Het merk heeft wel al een tijdje enkele filialen in het land, in steden als Melbourne, Sydney en Perth.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.

Zalando valt tegen in tweede kwartaal

07/08/2018

Zalando kon niet aan de verwachtingen tippen in het voorbije kwartaal: ondanks een recordaantal bestellingen en stijgende winst vielen zowel de brutowinst als de omzet lager uit dan door analisten voorspeld.