Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel | RetailDetail

Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel

Louis Vuitton opent 3D-geprinte pop-upwinkel

Luxemerk Louis Vuitton heeft in Australië een merkwaardige pop-upwinkel geopend. Op het eerste zicht lijkt die in niets te verschillen van andere pop-ups, maar de winkel in Sydney werd volledig met een 3D-printer gemaakt.

18 dagen printen

Louis Vuitton werkte voor de winkel in het Westfield Shopping Center in Sydney samen met Omus, een bedrijf dat 3D-geprinte producten produceert. De hele winkel, goed voor een oppervlakte van ongeveer 90 m², werd op 18 dagen volledig uitgeprint.

 

De onderdelen werden daarna voorzien van een zelfklevende vinyl, met daarop de kenmerken van Louis Vuitton, zoals het logo van het merk. In de winkel zijn een aantal stukken te vinden uit de lente- en zomercollectie van 2017.

 

Het is de eerste keer dat Louis Vuitton in Australië met een tijdelijke winkel op de proppen komt. Het merk heeft wel al een tijdje enkele filialen in het land, in steden als Melbourne, Sydney en Perth.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.