Louis Vuitton annuleert aantal Amerikaanse pop-ups | RetailDetail

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
Louis Vuitton

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Lange rijen

Louis Vuitton gebruikte de pop-ups om de nieuwe Supreme-collectie te lanceren. Die lancering kon steevast op heel wat aandacht rekenen, te veel aandacht zelfs. Zo werd afgelopen vrijdag de pop-up in Los Angeles vroegtijdig gesloten, omdat de winkel de toeloop van klanten niet meer aan kon. Heel wat mensen sliepen daarbij op de stoep en er had zich ook een bijzonder lange rij gevormd.

 

Zelfs nadat die klanten werd gemeld dat de pop-up zijn deuren niet ging openen, bleven heel wat bezoekers koppig ter plaatse. Sommige onder hen waren dan ook al dagen aan het wachten om binnen te geraken. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om iedereen naar huis te sturen.

 

Locaties strikt geheim

In New York kreeg Louis Vuitton eerder ook al geen toestemming om een pop-up te openen op de geplande locatie. Ook daar kwam naar voren dat er te veel problemen waren opgedoken bij de pop-ups en waren er flink wat vragen rond de veiligheid.

 

Pop-ups in steden buiten Noord-Amerika, zoals Parijs, Tokio en Londen, hebben wel zonder problemen hun deuren kunnen openen. Louis Vuitton houdt de locaties van de pop-ups altijd strikt geheim. De aankondiging wordt pas kort voor de opening op Instagram geplaatst en de ramen van de locaties worden geblindeerd om pottenkijkers te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.