Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
Louis Vuitton

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Lange rijen

Louis Vuitton gebruikte de pop-ups om de nieuwe Supreme-collectie te lanceren. Die lancering kon steevast op heel wat aandacht rekenen, te veel aandacht zelfs. Zo werd afgelopen vrijdag de pop-up in Los Angeles vroegtijdig gesloten, omdat de winkel de toeloop van klanten niet meer aan kon. Heel wat mensen sliepen daarbij op de stoep en er had zich ook een bijzonder lange rij gevormd.

 

Zelfs nadat die klanten werd gemeld dat de pop-up zijn deuren niet ging openen, bleven heel wat bezoekers koppig ter plaatse. Sommige onder hen waren dan ook al dagen aan het wachten om binnen te geraken. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om iedereen naar huis te sturen.

 

Locaties strikt geheim

In New York kreeg Louis Vuitton eerder ook al geen toestemming om een pop-up te openen op de geplande locatie. Ook daar kwam naar voren dat er te veel problemen waren opgedoken bij de pop-ups en waren er flink wat vragen rond de veiligheid.

 

Pop-ups in steden buiten Noord-Amerika, zoals Parijs, Tokio en Londen, hebben wel zonder problemen hun deuren kunnen openen. Louis Vuitton houdt de locaties van de pop-ups altijd strikt geheim. De aankondiging wordt pas kort voor de opening op Instagram geplaatst en de ramen van de locaties worden geblindeerd om pottenkijkers te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Back to top