Louis Vuitton annuleert aantal Amerikaanse pop-ups | RetailDetail

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
Louis Vuitton

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Lange rijen

Louis Vuitton gebruikte de pop-ups om de nieuwe Supreme-collectie te lanceren. Die lancering kon steevast op heel wat aandacht rekenen, te veel aandacht zelfs. Zo werd afgelopen vrijdag de pop-up in Los Angeles vroegtijdig gesloten, omdat de winkel de toeloop van klanten niet meer aan kon. Heel wat mensen sliepen daarbij op de stoep en er had zich ook een bijzonder lange rij gevormd.

 

Zelfs nadat die klanten werd gemeld dat de pop-up zijn deuren niet ging openen, bleven heel wat bezoekers koppig ter plaatse. Sommige onder hen waren dan ook al dagen aan het wachten om binnen te geraken. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om iedereen naar huis te sturen.

 

Locaties strikt geheim

In New York kreeg Louis Vuitton eerder ook al geen toestemming om een pop-up te openen op de geplande locatie. Ook daar kwam naar voren dat er te veel problemen waren opgedoken bij de pop-ups en waren er flink wat vragen rond de veiligheid.

 

Pop-ups in steden buiten Noord-Amerika, zoals Parijs, Tokio en Londen, hebben wel zonder problemen hun deuren kunnen openen. Louis Vuitton houdt de locaties van de pop-ups altijd strikt geheim. De aankondiging wordt pas kort voor de opening op Instagram geplaatst en de ramen van de locaties worden geblindeerd om pottenkijkers te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.