Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
Louis Vuitton

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Lange rijen

Louis Vuitton gebruikte de pop-ups om de nieuwe Supreme-collectie te lanceren. Die lancering kon steevast op heel wat aandacht rekenen, te veel aandacht zelfs. Zo werd afgelopen vrijdag de pop-up in Los Angeles vroegtijdig gesloten, omdat de winkel de toeloop van klanten niet meer aan kon. Heel wat mensen sliepen daarbij op de stoep en er had zich ook een bijzonder lange rij gevormd.

 

Zelfs nadat die klanten werd gemeld dat de pop-up zijn deuren niet ging openen, bleven heel wat bezoekers koppig ter plaatse. Sommige onder hen waren dan ook al dagen aan het wachten om binnen te geraken. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om iedereen naar huis te sturen.

 

Locaties strikt geheim

In New York kreeg Louis Vuitton eerder ook al geen toestemming om een pop-up te openen op de geplande locatie. Ook daar kwam naar voren dat er te veel problemen waren opgedoken bij de pop-ups en waren er flink wat vragen rond de veiligheid.

 

Pop-ups in steden buiten Noord-Amerika, zoals Parijs, Tokio en Londen, hebben wel zonder problemen hun deuren kunnen openen. Louis Vuitton houdt de locaties van de pop-ups altijd strikt geheim. De aankondiging wordt pas kort voor de opening op Instagram geplaatst en de ramen van de locaties worden geblindeerd om pottenkijkers te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Ahold USA test robot in Giant Food Store

15/11/2017

In een vestiging van Giant Food Store in de Verenigde Staten test Ahold USA momenteel een robot die gevaren op de vloer kan detecteren, waarna hij assistentie zal vragen. Hij kan ook lege winkelrekken aanwijzen en prijzen controleren.

Back to top