Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.

200 dollar naar Unicef

Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.

 

Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

21/03/2017

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Reorganisatie bij McGregor en Gaastra in België

20/03/2017

De winkelketens McGregor en Gaastra hebben van de rechtbank goedkeuring gekregen voor een gerechtelijke reorganisatie. Die moet ervoor zorgen dat er meer ademruimte komt voor een doorstart, maar heeft geen invloed op de groothandelsactiviteiten.

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

20/03/2017

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Back to top