Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.

200 dollar naar Unicef

Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.

 

Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark opnieuw in nauwe schoentjes

21/02/2017

Er zijn weer problemen opgedoken rond het personeelsbeleid bij de Ierse modeketen Primark. Zo zijn er in Nederland heel wat klachten bij het personeel, dat zich onrespectvol behandeld voelt, terwijl in Frankrijk een roep voor hogere lonen weerklinkt.

The Sting lijdt nog steeds verlies, Costes biedt hulp

21/02/2017

Uit de jaarrekeningen van modegroep The Sting blijkt dat de gelijknamige winkelketen in 2015 nog steeds verlies leed, al was dat al een stuk minder dan een jaar eerder. De nieuwe zusterketen Costes heeft wel een goed 2015 achter de rug.

Fikse winstdaling voor Van de Velde

21/02/2017

De Belgische lingerieproducent Van de Velde heeft een moeilijk jaar achter de rug. Omwille van slechte prestaties in de Verenigde Staten daalde de omzet van het bedrijf en bovendien kreeg ook de winst een stevige tik.

Textielsector Bangladesh alweer in opspraak

16/02/2017

Vandaag wordt wereldwijd ‑ ook in Brussel en Den Haag ‑ geprotesteerd tegen de harde repressie waarmee de overheid van Bangladesh de recente arbeidsonlusten in dat land neerslaat. Ook grote internationale kledingketens voeren de druk op.

 “Omnichannelaanpak slaat aan bij Esprit”

14/02/2017

Verticale integratie en een doorgedreven omnichannelstrategie vormen een winnende combinatie voor Esprit, dat een geslaagde herpositionering doorvoerde. Na enkele winkelsluitingen is er weer ruimte voor expansie. 

Poker Jeanstore opent drie nieuwe filialen

14/02/2017

Op 24 februari opent modeketen Poker Jeanstore een nieuwe vestiging in Boortmeerbeek. Het wordt ondertussen al het 23e filiaal van de keten in België. Ze zal er een pand gaan delen met een winkel van Tape à l’oeil.

Back to top