Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.

200 dollar naar Unicef

Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.

 

Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top