Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.

200 dollar naar Unicef

Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.

 

Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A sluit 23 winkels in Spanje

20/01/2017

De Nederlandse modeketen C&A gaat in Spanje 23 filialen sluiten. Daarbij zouden meer dan 300 medewerkers hun baan verliezen. C&A heeft momenteel 106 winkels in Spanje, maar het wil enkel nog investeren in rendabele winkels.

BCBG Max Azria krimpt aantal fysieke boetieks in

19/01/2017

BCBG Max Azria Group gaat reorganiseren onder druk van de almaar groeiende internetconcurrentie en een flinke schuldenlast. Hoeveel van de 570 winkels wereldwijd (waarvan drie in de Benelux) openblijven, is nog niet bekend.

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

19/01/2017

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Algemeen directeur Men at Work neemt na 15 jaar afscheid

17/01/2017

Vanaf 1 april verlaat Mark Hommelberg zijn functie als algemeen directeur bij modeketen Men at Work. Hommelberg was maar liefst vijftien jaar aan de slag binnen het bedrijf, in verschillende functies.

Omzet Hugo Boss nog steeds in dalende lijn

17/01/2017

In het vierde kwartaal is de omzet van het Duitse modemerk Hugo Boss met 1% gedaald naar 725 miljoen euro. In Noord- en Zuid-Amerika was er sprake van een terugval, maar toch voldeed Hugo Boss over het hele boekjaar aan de eigen verwachtingen.

American Apparel sluit alle winkels

17/01/2017

De Amerikaanse modeketen American Apparel lijkt de handdoek in de ring te gooien. Dat nieuws komt er nadat het Canadese Gildan Activewear als nieuwe eigenaar van het merk werd voorgesteld.

Back to top