Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie | RetailDetail

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton werkt met Unicef samen aan inzamelactie

Louis Vuitton lanceert op 12 januari een inzamelactie voor kinderen in nood, in samenwerking met Unicef. Het brengt daarvoor twee producten op de markt, waarvan een deel van de opbrengst naar Unicef gaat.

200 dollar naar Unicef

Met #makeapromise wil Louis Vuitton kwetsbare kinderen helpen die worden blootgesteld aan conflicten, ziektes, natuurrampen en andere zaken die hun welzijn en veiligheid bedreigen. Op 12 januari zullen alle verkopers in de winkels van Louis Vuitton de twee producten proberen te verkopen. De zilveren ketting en het armbandje worden verkocht voor respectievelijk 600 en 500 dollar: daarvan gaat 200 dollar rechtstreeks naar Unicef.

 

Louis Vuitton en Unicef werken op 12 januari officieel een jaar samen en die samenwerking zou al 2,4 miljoen euro in het laatje hebben gebracht. ”Een jaar na de succesvolle lancering zijn onze teams op het idee gekomen om onze belofte levende te houden”, aldus CEO Michael Burke. “Het idee van de #makeapromise-actie komt van de kinderen: als zij een belofte doen, dan menen ze dat en verzegelen ze het met een pinkje.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.