Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal | RetailDetail

Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal

Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal
Shutterstock

In de eerste drie kwartalen van zijn boekjaar heeft de Franse luxegroep LVMH de omzetverwachtingen weten te overtreffen. Het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton en Christian Dior groeide met 12% op vergelijkbare basis, tot 30,1 miljard euro.

Sterke groei Louis Vuitton

Daarmee doet LVMH een stuk beter dan de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een groei van slechts 9%. De mode- en lederwarendivisie groeide met 14% op vergelijkbare basis: daarbij blijft vooral Louis Vuitton bijzonder sterk presteren. Ook Christian Dior, dat sinds kort volledig geïntegreerd is in de groep, zette mooie prestaties neer. De parfumafdeling en de horlogeverkoop gingen er respectievelijk met 14 procent en 13% op vooruit.

 

De drankendivisie ging er dan weer met 8% op vooruit. Dat had meer kunnen zijn, maar LVMH kampte met bevoorradingsproblemen bij het cognacmerk Hennessy. Over de eerste drie kwartalen heen steeg het volume van Hennessy wel nog met 9%.

 

Ondanks de positieve resultaten waarschuwt voor de moeilijke marktomstandigheden, die er voor kunnen zorgen dat de resultaten in de toekomst minder rooskleurig uitvallen. “In een onzekere geopolitieke omgeving, zal LVMH waakzaam blijven”, staat er te lezen in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.