Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal | RetailDetail

Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal

Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal
Shutterstock

In de eerste drie kwartalen van zijn boekjaar heeft de Franse luxegroep LVMH de omzetverwachtingen weten te overtreffen. Het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton en Christian Dior groeide met 12% op vergelijkbare basis, tot 30,1 miljard euro.

Sterke groei Louis Vuitton

Daarmee doet LVMH een stuk beter dan de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een groei van slechts 9%. De mode- en lederwarendivisie groeide met 14% op vergelijkbare basis: daarbij blijft vooral Louis Vuitton bijzonder sterk presteren. Ook Christian Dior, dat sinds kort volledig geïntegreerd is in de groep, zette mooie prestaties neer. De parfumafdeling en de horlogeverkoop gingen er respectievelijk met 14 procent en 13% op vooruit.

 

De drankendivisie ging er dan weer met 8% op vooruit. Dat had meer kunnen zijn, maar LVMH kampte met bevoorradingsproblemen bij het cognacmerk Hennessy. Over de eerste drie kwartalen heen steeg het volume van Hennessy wel nog met 9%.

 

Ondanks de positieve resultaten waarschuwt voor de moeilijke marktomstandigheden, die er voor kunnen zorgen dat de resultaten in de toekomst minder rooskleurig uitvallen. “In een onzekere geopolitieke omgeving, zal LVMH waakzaam blijven”, staat er te lezen in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.