Luxegroep Richemont groeit met 7 procent | RetailDetail

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent
Shutterstock

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

 

Sterke groei retail

De totale omzet voor Richemont kwam in het derde kwartaal uit op 3,1 miljard euro: bij constante wisselkoersen een groei van 7 procent, maar na wisselkoerseffecten bleef daar nog maar 1% van over. De grootste groei kende het luxebedrijf in Azië, waar de omzet na wisselkoerseffecten met 5% steeg. Ook in het Midden-Oosten en Afrika kende het bedrijf een groei van 3%, terwijl het op de Amerikaanse continenten een stabiel jaar was. Voor wisselkoerseffecten groeide Richemont daar wel met 8%.

 

In Europa daalde de omzet dan weer met 2% en in Japan zelfs met 6%. Voor wisselkoerseffecten kende Richemont overal een groei, behalve in Europa, waar de omzet dan nog steeds met een procent daalde. De sterke groei van de groep is volledig te danken aan de prestatie van de eigen winkels, want daar steeg de omzet met 7% naar 1,98 miljard euro. Op vlak van wholesale was er echter sprake van een daling van 8%.

 

De juwelenmerken groeiden met 11% voor wisselkoerseffecten en 5% na wisselkoersen, bij de horlogemakers was er voor wisselkoersen een kleine groei van 1% maar na wisselkoerseffecten was er sprake van een terugval van 4%. Richemont is een luxegroep die bekende merken als Cartier en Piaget in zijn portfolio heeft. Daarnaast beschikt het ook over 49% van de aandelen van de Yoox Net-a-Porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.