Luxegroep Richemont groeit met 7 procent | RetailDetail

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent
Shutterstock

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

 

Sterke groei retail

De totale omzet voor Richemont kwam in het derde kwartaal uit op 3,1 miljard euro: bij constante wisselkoersen een groei van 7 procent, maar na wisselkoerseffecten bleef daar nog maar 1% van over. De grootste groei kende het luxebedrijf in Azië, waar de omzet na wisselkoerseffecten met 5% steeg. Ook in het Midden-Oosten en Afrika kende het bedrijf een groei van 3%, terwijl het op de Amerikaanse continenten een stabiel jaar was. Voor wisselkoerseffecten groeide Richemont daar wel met 8%.

 

In Europa daalde de omzet dan weer met 2% en in Japan zelfs met 6%. Voor wisselkoerseffecten kende Richemont overal een groei, behalve in Europa, waar de omzet dan nog steeds met een procent daalde. De sterke groei van de groep is volledig te danken aan de prestatie van de eigen winkels, want daar steeg de omzet met 7% naar 1,98 miljard euro. Op vlak van wholesale was er echter sprake van een daling van 8%.

 

De juwelenmerken groeiden met 11% voor wisselkoerseffecten en 5% na wisselkoersen, bij de horlogemakers was er voor wisselkoersen een kleine groei van 1% maar na wisselkoerseffecten was er sprake van een terugval van 4%. Richemont is een luxegroep die bekende merken als Cartier en Piaget in zijn portfolio heeft. Daarnaast beschikt het ook over 49% van de aandelen van de Yoox Net-a-Porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.