Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Het Franse luxemodehuis Hermès, bekend van zijn zijden sjaals en lederen tassen, zag zijn omzet in het derde kwartaal klimmen met 8,8% tot 1,26 miljard euro. Dat brengt de totaalverkoop dit jaar al op 3,7 miljard euro.

Strengere controle op import in China

Met een kwartaalgroei van bijna 9% doet Hermès beter dan de analisten hadden voorspeld: zij hadden gerekend op een groei met ‘maar’ 7%. “We zagen een flinke omzetgroei in China, waar de lokale vraag verbeterde ten opzichte van vorig jaar”, zei topman Axel Dumas. Hij stak niet weg dat Hermès flink garen spint bij de beslissing van de Chinese overheid om de import van luxegoederen strenger te controleren. Die verhoogde controle zorgt er duidelijk voor dat de Chinezen meer in eigen land kopen.

 

Over de voorbije negen maanden zag Hermès zijn omzet afklokken op 3,697 miljard euro, zo’n 7,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Op de Franse thuismarkt blijft Hermès wel de naweeën van de terreuraanslagen voelen: de groei komt er niet hoger dan 4,5%. Elders gaat de omzet er minstens 7% op vooruit, met Japan (+8,5%) en Europa exclusief Frankrijk (+9,3%) als uitschieters.

 

De lederwarenactiviteit blijft traditioneel dé sterkhouder van het Franse luxehuis, met een omzet van 1,86 miljard euro over de voorbije negen maanden (+16,3%). Ook de parfums zetten knappe groeicijfers neer: +5,9% tot 194,9 miljoen euro. De pret-à-portercollectie en de zijden sjaals zitten dan weer in een krimpscenario.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top