Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen | RetailDetail

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Het Franse luxemodehuis Hermès, bekend van zijn zijden sjaals en lederen tassen, zag zijn omzet in het derde kwartaal klimmen met 8,8% tot 1,26 miljard euro. Dat brengt de totaalverkoop dit jaar al op 3,7 miljard euro.

Strengere controle op import in China

Met een kwartaalgroei van bijna 9% doet Hermès beter dan de analisten hadden voorspeld: zij hadden gerekend op een groei met ‘maar’ 7%. “We zagen een flinke omzetgroei in China, waar de lokale vraag verbeterde ten opzichte van vorig jaar”, zei topman Axel Dumas. Hij stak niet weg dat Hermès flink garen spint bij de beslissing van de Chinese overheid om de import van luxegoederen strenger te controleren. Die verhoogde controle zorgt er duidelijk voor dat de Chinezen meer in eigen land kopen.

 

Over de voorbije negen maanden zag Hermès zijn omzet afklokken op 3,697 miljard euro, zo’n 7,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Op de Franse thuismarkt blijft Hermès wel de naweeën van de terreuraanslagen voelen: de groei komt er niet hoger dan 4,5%. Elders gaat de omzet er minstens 7% op vooruit, met Japan (+8,5%) en Europa exclusief Frankrijk (+9,3%) als uitschieters.

 

De lederwarenactiviteit blijft traditioneel dé sterkhouder van het Franse luxehuis, met een omzet van 1,86 miljard euro over de voorbije negen maanden (+16,3%). Ook de parfums zetten knappe groeicijfers neer: +5,9% tot 194,9 miljoen euro. De pret-à-portercollectie en de zijden sjaals zitten dan weer in een krimpscenario.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.