Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen | RetailDetail

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Het Franse luxemodehuis Hermès, bekend van zijn zijden sjaals en lederen tassen, zag zijn omzet in het derde kwartaal klimmen met 8,8% tot 1,26 miljard euro. Dat brengt de totaalverkoop dit jaar al op 3,7 miljard euro.

Strengere controle op import in China

Met een kwartaalgroei van bijna 9% doet Hermès beter dan de analisten hadden voorspeld: zij hadden gerekend op een groei met ‘maar’ 7%. “We zagen een flinke omzetgroei in China, waar de lokale vraag verbeterde ten opzichte van vorig jaar”, zei topman Axel Dumas. Hij stak niet weg dat Hermès flink garen spint bij de beslissing van de Chinese overheid om de import van luxegoederen strenger te controleren. Die verhoogde controle zorgt er duidelijk voor dat de Chinezen meer in eigen land kopen.

 

Over de voorbije negen maanden zag Hermès zijn omzet afklokken op 3,697 miljard euro, zo’n 7,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Op de Franse thuismarkt blijft Hermès wel de naweeën van de terreuraanslagen voelen: de groei komt er niet hoger dan 4,5%. Elders gaat de omzet er minstens 7% op vooruit, met Japan (+8,5%) en Europa exclusief Frankrijk (+9,3%) als uitschieters.

 

De lederwarenactiviteit blijft traditioneel dé sterkhouder van het Franse luxehuis, met een omzet van 1,86 miljard euro over de voorbije negen maanden (+16,3%). Ook de parfums zetten knappe groeicijfers neer: +5,9% tot 194,9 miljoen euro. De pret-à-portercollectie en de zijden sjaals zitten dan weer in een krimpscenario.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).