LVMH-baas zet eigen zoon mee aan Tiffany-top

Shutterstock.com

Luxeconcern LVMH heeft de overname van Tiffany & Co afgerond. De top van de juwelier wordt grondig dooreengeschud, waarbij Bernard Arnaults zoon mee de leiding krijgt.

 

Oude bekende

Anthony Ledru wordt CEO van Tiffany, terwijl de 28-jarige Alexandre Arnault vicepresident wordt en de verantwoordelijkheid krijgt over producten en communicatie. Ze zullen de juweliersketen samen leiden, meldt Bloomberg. Ledru was tot nu toe verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van Louis Vuitton. Alexandre Arnault stond dan weer aan het hoofd van kofferfabrikant Rimowa, ook al onderdeel van het luxeconcern.

 

Met Ledru kiest het Franse bedrijf iemand met uitgebreide ervaring op de Amerikaanse luxemarkt om Alessandro Bogliolo op te volgen. Voorafgaand aan zijn zes jaar bij LVMH, bekleedde Ledru belangrijke functies bij diverse sieraadmerken, waaronder Harry Winston en Cartier. Tiffany is allesbehalve onbekend terrein voor Ledru: tussen 2013 en 2014 had hij de Amerikaanse en Canadese tak van de juwelier onder zijn hoede. Naast Bogliolo (CEO) zullen ook Reed Krakoff (chief artistic director) en Daniella Vitale (chief brand officer) het bedrijf binnen enkele weken verlaten.

 

Opvolger voor vader?

Vier van de vijf kinderen van LVMH-oprichter Bernard Arnault bekleden nu belangrijke functies in zijn zakenimperium. Zijn dochter, Delphine, is vicepresident van Louis Vuitton.  Zijn oudste zoon, Antoine, leidt Berluti. Een andere zoon, Frederic, runt horlogemerk Tag Heuer

 

De kans dat Alexandre ooit de rol van zijn vader overneemt, is door zijn grote promotie gevoelig gestegen. Hij krijgt in elk geval meteen een zware taak bij Tiffany. Door de coronacrisis heeft ook de luxejuwelier een stevige tik gekregen. De sector rekent in de eerste plaats op een hoge vraag uit China om het tij te keren.