LVMH neemt reiskofferbedrijf Rimowa over

LVMH neemt reiskofferbedrijf Rimowa over

LVMH neemt reiskofferbedrijf Rimowa over

Het luxeconcern LVMH heeft Rimowa, producent van reiskoffers, overgenomen. Voor de overname van het Duitse bedrijf telt LVMH een bedrag van 640 miljoen euro neer. Het is het eerste Duitse bedrijf in de portefeuille van de groep.

Sterke groei

LVMH krijgt zo 80 procent van de aandelen in handen, die het koopt van Dieter Morszeck, de kleinzoon van de oprichter van Rimowa. Morszeck zal het bedrijf blijven leiden, samen met Alexandre Arnault, die door LVMH wordt aangesteld.

 

Rimowa werd in 1898 opgericht en een koffer van het merk kost al snel 350 euro. Het merk groeit de laatste jaren bijzonder sterk, zelfs sneller dan het gemiddelde van 5 procent van de rest van de markt. Het haalt een omzet van ongeveer 400 miljoen euro.

 

Dankzij de overname versterkt LVMH zijn positie in de sector, waar het momenteel al een tweede plaats inneemt, na de oppermachtige marktleider Samsonite. LVMH heeft nu ongeveer 7 procent van de markt in handen, ten opzichte van 17 procent bij Samsonite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.