Macintosh sluit alle winkels Scapino België

Macintosh sluit alle winkels Scapino België

Macintosh Retail Group maakte vandaag zijn cijfers voor het eerste kwartaal bekend. Crosschannel blijft wel verder groeien, maar toch gaat de groep opnieuw een pak winkels sluiten. De Belgische tak van Scapino gaat zelfs helemaal dicht.

'Fashion' redt omzet

In het eerste kwartaal van 2014 steeg de totale omzet van Macintosh Retail Group met 3,8 procent, naar 184,4 miljoen euro. Dat had het vooral te danken aan het segment Fashion, waar de omzet met 7,6 procent steeg naar 139,3 miljoen euro. Bij Living daalde de omzet dan weer flink met 6,6 procent naar 45,1 miljoen euro.

 

Online haalde Macintosh een omzet van 11 miljoen euro, waarvan 10,3 miljoen euro bij Fashion: dat is een stijging van 41 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013. Macintosh streeft er naar om tegen 2017 15 procent van de totale omzet te halen uit cross-channel activiteiten.

 

Sluiting Scapino België

Naast die cijfers maakte Macintosh Retail Group ook bekend dat het allee 25 Belgische winkels van Scapino gaat sluiten, om zo de rendabiliteit van de groep verder te verhogen. In 2014 en 2015 wil Macintosh in totaal 51 winkels sluiten, bovenop de 110 winkels die Macintosh eerder al aankondigde te sluiten.

 

Tot slot wil de groep zich in de toekomst volledig gaan focussen op Fashion, wat wil zeggen dat het segment Living, dat volledig bestaat uit de keten Kwantum, van de hand zal gedaan worden. De keten zal wel enkel verkocht worden als er een degelijke verkoopprijs voor kan gekregen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top