Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte
Shutterstock

Het Franse modemerk Kookaï komt in handen van het Australische Magi, dat in eigen land al 26 jaar licentiehouder is van het merk. Retailgroep Vivarte maakte vorige zomer bekend dat het Kookaï van de hand wilde doen.

Herstructurering Vivarte

“We willen dat Kookaï zich kan ontwikkelen en het potentieel waar kan maken. Daarom verkoopt Vivarte het merk aan het familiebedrijf Magi”, laat Vivarte in een mededeling rond de verkoop verstaan. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Kookaï werd in 1984 in Frankrijk opgericht en maakte sinds 1996 deel uit van Vivarte. Het heeft een jaaromzet van 76 miljoen euro en focust voornamelijk op vrouwen tussen 20 en 40 jaar. Sinds 2008 heeft het ook een lijn voor jongere meisjes.

 

Vivarte is naast Kookaï ook bekend van merken als Besson, Minelli, Carroll en CosmoParis. Begin januari maakte het bekend dat het ook de merken Naf Naf en André van de hand doet. Het bedrijf kampt immers al enkele jaren met dalende omzetten en groeiende verliezen. In augustus 2014 moesten nog 116 schuldeisers afgekocht worden voor maar liefst 2 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Back to top