Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte | RetailDetail

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte
Shutterstock

Het Franse modemerk Kookaï komt in handen van het Australische Magi, dat in eigen land al 26 jaar licentiehouder is van het merk. Retailgroep Vivarte maakte vorige zomer bekend dat het Kookaï van de hand wilde doen.

Herstructurering Vivarte

“We willen dat Kookaï zich kan ontwikkelen en het potentieel waar kan maken. Daarom verkoopt Vivarte het merk aan het familiebedrijf Magi”, laat Vivarte in een mededeling rond de verkoop verstaan. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Kookaï werd in 1984 in Frankrijk opgericht en maakte sinds 1996 deel uit van Vivarte. Het heeft een jaaromzet van 76 miljoen euro en focust voornamelijk op vrouwen tussen 20 en 40 jaar. Sinds 2008 heeft het ook een lijn voor jongere meisjes.

 

Vivarte is naast Kookaï ook bekend van merken als Besson, Minelli, Carroll en CosmoParis. Begin januari maakte het bekend dat het ook de merken Naf Naf en André van de hand doet. Het bedrijf kampt immers al enkele jaren met dalende omzetten en groeiende verliezen. In augustus 2014 moesten nog 116 schuldeisers afgekocht worden voor maar liefst 2 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Back to top