Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte | RetailDetail

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte
Shutterstock

Het Franse modemerk Kookaï komt in handen van het Australische Magi, dat in eigen land al 26 jaar licentiehouder is van het merk. Retailgroep Vivarte maakte vorige zomer bekend dat het Kookaï van de hand wilde doen.

Herstructurering Vivarte

“We willen dat Kookaï zich kan ontwikkelen en het potentieel waar kan maken. Daarom verkoopt Vivarte het merk aan het familiebedrijf Magi”, laat Vivarte in een mededeling rond de verkoop verstaan. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Kookaï werd in 1984 in Frankrijk opgericht en maakte sinds 1996 deel uit van Vivarte. Het heeft een jaaromzet van 76 miljoen euro en focust voornamelijk op vrouwen tussen 20 en 40 jaar. Sinds 2008 heeft het ook een lijn voor jongere meisjes.

 

Vivarte is naast Kookaï ook bekend van merken als Besson, Minelli, Carroll en CosmoParis. Begin januari maakte het bekend dat het ook de merken Naf Naf en André van de hand doet. Het bedrijf kampt immers al enkele jaren met dalende omzetten en groeiende verliezen. In augustus 2014 moesten nog 116 schuldeisers afgekocht worden voor maar liefst 2 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.