Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen | RetailDetail

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

 

Mango digitaliseert winkelervaring

Shazam In-Store is geïntegreerd in de gewone app van Shazam en geeft gebruikers extra opties wanneer ze zich in bepaalde winkels bevinden. Onder andere Office Depot maakt al gebruik van de applicatie en nu gaat dus ook het Spaanse Mango de technologie gebruiken.

 

Klanten die twintig geselecteerde winkels van het modemerk in Spanje bezoeken, zullen via Shazam In-Store toegang krijgen tot verschillende extra’s, zoals exclusieve campagnes, promoties en toegang tot alle sociale media van Mango, waaronder het eigen Spotify-kanaal dat het in de zomer van vorig jaar lanceerde.

 

Bovendien kunnen ze ook zelf bepalen welke muziek er in die winkel wordt gespeeld. Ze moeten daarbij wel kiezen uit liedjes die beschikbaar zijn op de afspeellijst van de winkel.

 

Mango blijft stevig inzetten op de digitalisering van zijn winkelervaring. Zo lanceerde het in oktober van vorig jaar nog een nieuw betalingssysteem, waarbij klanten hun betaling met hun smartphone overal in de winkel kunnen afronden, zonder dat ze daarvoor aan de kassa moeten aanschuiven. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.