Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen | RetailDetail

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

 

Mango digitaliseert winkelervaring

Shazam In-Store is geïntegreerd in de gewone app van Shazam en geeft gebruikers extra opties wanneer ze zich in bepaalde winkels bevinden. Onder andere Office Depot maakt al gebruik van de applicatie en nu gaat dus ook het Spaanse Mango de technologie gebruiken.

 

Klanten die twintig geselecteerde winkels van het modemerk in Spanje bezoeken, zullen via Shazam In-Store toegang krijgen tot verschillende extra’s, zoals exclusieve campagnes, promoties en toegang tot alle sociale media van Mango, waaronder het eigen Spotify-kanaal dat het in de zomer van vorig jaar lanceerde.

 

Bovendien kunnen ze ook zelf bepalen welke muziek er in die winkel wordt gespeeld. Ze moeten daarbij wel kiezen uit liedjes die beschikbaar zijn op de afspeellijst van de winkel.

 

Mango blijft stevig inzetten op de digitalisering van zijn winkelervaring. Zo lanceerde het in oktober van vorig jaar nog een nieuw betalingssysteem, waarbij klanten hun betaling met hun smartphone overal in de winkel kunnen afronden, zonder dat ze daarvoor aan de kassa moeten aanschuiven. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.