Mango voor mannen komt naar België

Mango voor mannen komt naar België

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top