Mango voor mannen komt naar België

Mango voor mannen komt naar België

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Back to top