Mango voor mannen komt naar België

Mango voor mannen komt naar België

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Mango heeft het boekjaar 2010 met schitterende cijfers afgesloten: de Spaanse modeketen realiseerde in zijn eigen winkels en franchisenetwerk een omzet van 1,27 miljard euro, dat is 11% meer dan in 2009. Net geen vijfde van die omzet realiseert Mango in Spanje, de resterende 81 procent komt van buiten de thuismarkt.

Opening H.E. by Mango in België

Mango blijft ook rotsvast geloven in zijn mannenmodeketen H.E. (voluit Homini Emerito) by Mango. Die telt al 39 vestigingen in Spanje en 74 daarbuiten. Maar nog geen enkele in ons land. Daar komt dit jaar nog verandering in, want er komen 20 zaken bij waarvan eentje in België. Waar en wanneer, dat werd nog niet bekendgemaakt. Op termijn moet Mango’s mannenmodeketen een 500-tal winkels tellen.

Minstens één nieuwe winkel per dag

Mango opende in 2010 liefst 380 winkels, dat is dus meer dan één per dag. In Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië verstevigde de groep zijn aanwezigheid, terwijl ze een eerste winkel opende in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.


Maar ook de e-verkoop scoorde sterk in 2010, met een omzet van 21 miljoen euro. Dat is een stijging met 80 procent. De webshop van Mango is inmiddels actief in zo goed als heel Europa, de Verenigde Staten, Canada, Japan, Zuid-Korea, Turkije, China en Rusland.

Op naar 2.550 winkels

Mango telt momenteel meer dan 2.000 shops in 105 landen. Tegen eind 2011 wil Mango 550 nieuwe vestigingen openen en voet aan de grond krijgen in Guadeloupe, Bermuda, Monaco, Cambodja, Angola, Ghana en Jemen. Dat brengt het totaal op 109 landen, zodat Mango meteen Spanjes meest internationale modeketen wordt.


Het gros van de nieuwe openingen zal echter voor China en Rusland zijn, waar Mango respectievelijk 60 en 40 nieuwe vestigingen ambieert. Maar ook in Europa zien de Spanjaarden nog groei, onder meer in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Polen. De groep trekt alvast een flinke 135 miljoen euro uit voor alle investeringen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars op Amazon mogen hun winkel op het platform niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat had hen eind mei voor de rechter gesleept omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Nakende deal tussen Amazon en Nike slecht nieuws voor retailers

22/06/2017

Het nieuws dat Amazon en Nike dicht bij een overeenkomst staan, waarbij Nike zijn producten zelf rechtstreeks gaat verkopen op het platform van de Amerikaanse webshop, heeft voor wat ophef gezorgd bij andere retailers.

C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Back to top