Marc Jacobs gaat ‘Tweet Shop’ openen | RetailDetail

Marc Jacobs gaat ‘Tweet Shop’ openen

Marc Jacobs gaat ‘Tweet Shop’ openen

Marc Jacobs gaat tijdens de modeweek in New York de 'Daisy Marc Jacobs Tweet Shop' openen. Die winkel zal tweets en posts op Instagram aanvaarden als 'betaalmiddel'.

Winkel in SoHo

De winkel zal niet enkel virtueel bestaan, maar wordt een echte pop-upwinkel in de New Yorkse buurt SoHo. Daar kunnen klanten iets drinken en gebruik maken van een 'photo booth' en gratis Wi-Fi. Klanten moeten op Twitter of Instagram gebruikmaken van #MJDaisyChain om accessoires en parfums van Marc Jacobs te winnen van 7 februari tot 9 februari.

 

De creatiefste posts zullen het meeste kans maken op een prijs, maar het is nog niet geweten of retweets bijvoorbeeld meer waarde genereren.

 

Marc Jacobs is een Amerikaanse modedesigner die hoofd is van zijn eigen labels Marc Jacobs en Marc by Marc Jacobs. Tussen 1997 en 2013 was hij ook hoofdontwerper van Louis Vuitton.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.