Marc Jacobs gaat ‘Tweet Shop’ openen

Marc Jacobs gaat ‘Tweet Shop’ openen

Marc Jacobs gaat tijdens de modeweek in New York de 'Daisy Marc Jacobs Tweet Shop' openen. Die winkel zal tweets en posts op Instagram aanvaarden als 'betaalmiddel'.

Winkel in SoHo

De winkel zal niet enkel virtueel bestaan, maar wordt een echte pop-upwinkel in de New Yorkse buurt SoHo. Daar kunnen klanten iets drinken en gebruik maken van een 'photo booth' en gratis Wi-Fi. Klanten moeten op Twitter of Instagram gebruikmaken van #MJDaisyChain om accessoires en parfums van Marc Jacobs te winnen van 7 februari tot 9 februari.

 

De creatiefste posts zullen het meeste kans maken op een prijs, maar het is nog niet geweten of retweets bijvoorbeeld meer waarde genereren.

 

Marc Jacobs is een Amerikaanse modedesigner die hoofd is van zijn eigen labels Marc Jacobs en Marc by Marc Jacobs. Tussen 1997 en 2013 was hij ook hoofdontwerper van Louis Vuitton.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top