Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO | RetailDetail

Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO

Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO

Het Brusselse modemerk Mayerline heeft Mimi Lamote gekozen als nieuwe CEO. Ze gaat vanaf 2 januari aan de slag bij het bedrijf en neemt daarbij de fakkel over van Patrick Geurts en Annick Meyer.

Ervaring bij C&A en Grandvision

Lamote heeft al heel wat ervaring binnen de sector: zo stond ze aan het hoofd van C&A België & Luxemburg en was ze vicepresident bij Grandvision in Nederland. “Niet alleen heeft ze een indrukwekkende loopbaan achter de rug, maar ze is een echte retailspecialiste die bewezen heeft dat ze een bedrijf en merken via marketing en communicatie succesvol op de markt kan zetten”, zegt Bart Claes, CEO van de Claes Retail Group, het moederbedrijf van Mayerline.

 

Lamote zal ook de steun krijgen van Katrien De Cannière, die vanaf volgend jaar aan de slag gaat als de nieuwe marketingmanager. Eerder vervulde ze die functie al vier jaar bij e5 mode.

 

Mayerline is sinds 2013 in handen van CRG (het moederbedrijf van JBC) en dat wil het damesmerk nu versneld laten groeien. Twee weken geleden opende er al een nieuwe winkel in Antwerpen. “CRG gelooft in Mayerline en wil het bedrijf alle mogelijke groeikansen bieden. Met Mimi Lamote aan het hoofd ziet de toekomst van Mayerline er veelbelovend uit”, aldus Bart Claes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.