Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO | RetailDetail

Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO

Mayerline benoemt Mimi Lamote tot CEO

Het Brusselse modemerk Mayerline heeft Mimi Lamote gekozen als nieuwe CEO. Ze gaat vanaf 2 januari aan de slag bij het bedrijf en neemt daarbij de fakkel over van Patrick Geurts en Annick Meyer.

Ervaring bij C&A en Grandvision

Lamote heeft al heel wat ervaring binnen de sector: zo stond ze aan het hoofd van C&A België & Luxemburg en was ze vicepresident bij Grandvision in Nederland. “Niet alleen heeft ze een indrukwekkende loopbaan achter de rug, maar ze is een echte retailspecialiste die bewezen heeft dat ze een bedrijf en merken via marketing en communicatie succesvol op de markt kan zetten”, zegt Bart Claes, CEO van de Claes Retail Group, het moederbedrijf van Mayerline.

 

Lamote zal ook de steun krijgen van Katrien De Cannière, die vanaf volgend jaar aan de slag gaat als de nieuwe marketingmanager. Eerder vervulde ze die functie al vier jaar bij e5 mode.

 

Mayerline is sinds 2013 in handen van CRG (het moederbedrijf van JBC) en dat wil het damesmerk nu versneld laten groeien. Twee weken geleden opende er al een nieuwe winkel in Antwerpen. “CRG gelooft in Mayerline en wil het bedrijf alle mogelijke groeikansen bieden. Met Mimi Lamote aan het hoofd ziet de toekomst van Mayerline er veelbelovend uit”, aldus Bart Claes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.