Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Met een nieuw submerk, Améline, en een webshop mikt het Belgische modemerk Mayerline voortaan ook op jongere vrouwen. De keten, sinds 2013 eigendom van de Claes Retail Group (JBC), wil ook in Luxemburg verder uitbreiden.

Primeur in bijna 60-jarig bestaan

De Belgische modeketen Mayerline, die zich op volwassen vrouwen richt, wil met het nieuwe submerk haar doelgroep verbreden en verjongen. ‘Améline’ is pas het eerste submerk voor de groep, die volgend jaar zestig kaarsjes uitblaast.

 

“We horen de jongste tijd veel negatieve berichten over de economie en de kledingsector. Daarop kan je op twee manieren reageren: door bang af te wachten of door in de toekomst te geloven en in actie te schieten. Met ons submerk Améline doen wij het tweede”, zegt CEO Patrik Geurts in zakenkrant De Tijd. Geurts bezit samen met zijn vrouw Annick Meyer, kleindochter van oprichter Jozef Meyer, nog 15% van de aandelen.

 

De verbreding gaat ook gepaard met de komst van een webwinkel in augustus. De huidige klanten van Mayerline zijn volgens Geurts nog geen echte webshoppers, maar de jongere generatie winkelt wel geregeld online - en dus kan Mayerline niet achterblijven. Voor die webwinkel kan de keten trouwens voortbouwen op de ervaring en de kennis die JBC de voorbije jaren heeft opgedaan: “De kinderziektes zijn eruit”, zegt Geurts.

 

“Niet stilgezeten” sinds overname

Sinds Mayerline in 2013 een zusterbedrijf werd van JBC bleef het vrij stil rond het bedrijf. “Maar we hebben niet stilgezeten”, zegt Geurts. “We hebben niet alleen Améline en onze webshop in de steigers gezet, vorige zomer hebben we ook onze eerste winkel in Luxemburg geopend. In dat land willen we ook in de komende jaren nog enkele nieuwe winkels openen.”

 

En dan naar het buitenland? “Iedereen wil in het buitenland een succes zijn. Dat is ook onze ambitie, al zijn we er vandaag nog niet actief mee bezig”, zegt Geurts, die in België echter “ook nog een paar witte vlekken” wil invullen.

 

Vorige maand verhuisden ook de magazijnen van Mayerline uit Brussel en productieland Litouwen naar de magazijnen van JBC in Houthalen-Helchteren. Mayerline draaide de voorbije jaren een omzet “stabiel rond de 54 miljoen euro”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top