Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Met een nieuw submerk, Améline, en een webshop mikt het Belgische modemerk Mayerline voortaan ook op jongere vrouwen. De keten, sinds 2013 eigendom van de Claes Retail Group (JBC), wil ook in Luxemburg verder uitbreiden.

Primeur in bijna 60-jarig bestaan

De Belgische modeketen Mayerline, die zich op volwassen vrouwen richt, wil met het nieuwe submerk haar doelgroep verbreden en verjongen. ‘Améline’ is pas het eerste submerk voor de groep, die volgend jaar zestig kaarsjes uitblaast.

 

“We horen de jongste tijd veel negatieve berichten over de economie en de kledingsector. Daarop kan je op twee manieren reageren: door bang af te wachten of door in de toekomst te geloven en in actie te schieten. Met ons submerk Améline doen wij het tweede”, zegt CEO Patrik Geurts in zakenkrant De Tijd. Geurts bezit samen met zijn vrouw Annick Meyer, kleindochter van oprichter Jozef Meyer, nog 15% van de aandelen.

 

De verbreding gaat ook gepaard met de komst van een webwinkel in augustus. De huidige klanten van Mayerline zijn volgens Geurts nog geen echte webshoppers, maar de jongere generatie winkelt wel geregeld online - en dus kan Mayerline niet achterblijven. Voor die webwinkel kan de keten trouwens voortbouwen op de ervaring en de kennis die JBC de voorbije jaren heeft opgedaan: “De kinderziektes zijn eruit”, zegt Geurts.

 

“Niet stilgezeten” sinds overname

Sinds Mayerline in 2013 een zusterbedrijf werd van JBC bleef het vrij stil rond het bedrijf. “Maar we hebben niet stilgezeten”, zegt Geurts. “We hebben niet alleen Améline en onze webshop in de steigers gezet, vorige zomer hebben we ook onze eerste winkel in Luxemburg geopend. In dat land willen we ook in de komende jaren nog enkele nieuwe winkels openen.”

 

En dan naar het buitenland? “Iedereen wil in het buitenland een succes zijn. Dat is ook onze ambitie, al zijn we er vandaag nog niet actief mee bezig”, zegt Geurts, die in België echter “ook nog een paar witte vlekken” wil invullen.

 

Vorige maand verhuisden ook de magazijnen van Mayerline uit Brussel en productieland Litouwen naar de magazijnen van JBC in Houthalen-Helchteren. Mayerline draaide de voorbije jaren een omzet “stabiel rond de 54 miljoen euro”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Back to top