Mayerline komt met jonger submerk en webshop | RetailDetail

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Met een nieuw submerk, Améline, en een webshop mikt het Belgische modemerk Mayerline voortaan ook op jongere vrouwen. De keten, sinds 2013 eigendom van de Claes Retail Group (JBC), wil ook in Luxemburg verder uitbreiden.

Primeur in bijna 60-jarig bestaan

De Belgische modeketen Mayerline, die zich op volwassen vrouwen richt, wil met het nieuwe submerk haar doelgroep verbreden en verjongen. ‘Améline’ is pas het eerste submerk voor de groep, die volgend jaar zestig kaarsjes uitblaast.

 

“We horen de jongste tijd veel negatieve berichten over de economie en de kledingsector. Daarop kan je op twee manieren reageren: door bang af te wachten of door in de toekomst te geloven en in actie te schieten. Met ons submerk Améline doen wij het tweede”, zegt CEO Patrik Geurts in zakenkrant De Tijd. Geurts bezit samen met zijn vrouw Annick Meyer, kleindochter van oprichter Jozef Meyer, nog 15% van de aandelen.

 

De verbreding gaat ook gepaard met de komst van een webwinkel in augustus. De huidige klanten van Mayerline zijn volgens Geurts nog geen echte webshoppers, maar de jongere generatie winkelt wel geregeld online - en dus kan Mayerline niet achterblijven. Voor die webwinkel kan de keten trouwens voortbouwen op de ervaring en de kennis die JBC de voorbije jaren heeft opgedaan: “De kinderziektes zijn eruit”, zegt Geurts.

 

“Niet stilgezeten” sinds overname

Sinds Mayerline in 2013 een zusterbedrijf werd van JBC bleef het vrij stil rond het bedrijf. “Maar we hebben niet stilgezeten”, zegt Geurts. “We hebben niet alleen Améline en onze webshop in de steigers gezet, vorige zomer hebben we ook onze eerste winkel in Luxemburg geopend. In dat land willen we ook in de komende jaren nog enkele nieuwe winkels openen.”

 

En dan naar het buitenland? “Iedereen wil in het buitenland een succes zijn. Dat is ook onze ambitie, al zijn we er vandaag nog niet actief mee bezig”, zegt Geurts, die in België echter “ook nog een paar witte vlekken” wil invullen.

 

Vorige maand verhuisden ook de magazijnen van Mayerline uit Brussel en productieland Litouwen naar de magazijnen van JBC in Houthalen-Helchteren. Mayerline draaide de voorbije jaren een omzet “stabiel rond de 54 miljoen euro”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top