MdN opent nieuwe winkel in Parijs | RetailDetail

MdN opent nieuwe winkel in Parijs

MdN opent nieuwe winkel in Parijs
Facebook

Het Belgische modemerk MdN, dat voorheen bekend stond als Mer du Nord, heeft vandaag in Parijs een nieuwe vestiging geopend. De nieuwe winkel, in de hippe wijk Le Marais, maakt deel uit van een imagowijziging.

“In ere herstellen”

“Parijs is een belangrijke etalage en platform”, legt directrice Dominique Nebbout Chekly uit. “We zitten in Le Marais, waar we zoals in Brugge tegelijk het Franse en het internationale cliënteel kunnen aanspreken.” 

 

Mer du Nord werd in 1988 opgericht en werd in 2014 geherstructureerd, nadat het al drie jaar verlieslatend was. Aan het einde van dat jaar werd het ook overgenomen door het Franse bedrijf Bourgeoises, dat acht van de twaalf filialen behield en daarbij ongeveer een derde van de personeelsleden. Ook het Belgische JBC deed toen een overnamebod, maar verloor uiteindelijk de strijd.

 

Twee jaar later is het tijd voor een nieuw imago, waarbij er werd gekozen voor de naam MdN en een nieuwe directiestructuur. Binnen die directie bevindt zich dus ook Dominique Nebbout Chekly, de vroegere directrice van het Franse label Berenice, die instaat voor de dagelijkse leiding, ontwerpen en retail. “We waren al lang geïnteresseerd in het merk en hadden nu dus de kans om het een nieuwe start te geven. Het was een kwestie van het merk terug te lanceren na een periode van onrust en het in ere te herstellen”, zegt Nebbout Chekly aan Fashion United.

 

In mei werd in Brugge al een eerste nieuwe boetiek geopend, volgens het nieuwe concept. “Het is nog te vroeg om al resultaten te kunnen evalueren omdat we pas herbegonnen zijn, maar ziet er toch al veelbelovend uit”, klinkt het.

 

Volgend jaar moet er in Antwerpen een nieuwe flagshipstore openen en deze zomer werd er ook al een webshop geopend, waar MdN vooral een community wil uitbouwen om zo meer klanten aan zich te binden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.