MdN opent nieuwe winkel in Parijs

MdN opent nieuwe winkel in Parijs
Facebook

Het Belgische modemerk MdN, dat voorheen bekend stond als Mer du Nord, heeft vandaag in Parijs een nieuwe vestiging geopend. De nieuwe winkel, in de hippe wijk Le Marais, maakt deel uit van een imagowijziging.

“In ere herstellen”

“Parijs is een belangrijke etalage en platform”, legt directrice Dominique Nebbout Chekly uit. “We zitten in Le Marais, waar we zoals in Brugge tegelijk het Franse en het internationale cliënteel kunnen aanspreken.” 

 

Mer du Nord werd in 1988 opgericht en werd in 2014 geherstructureerd, nadat het al drie jaar verlieslatend was. Aan het einde van dat jaar werd het ook overgenomen door het Franse bedrijf Bourgeoises, dat acht van de twaalf filialen behield en daarbij ongeveer een derde van de personeelsleden. Ook het Belgische JBC deed toen een overnamebod, maar verloor uiteindelijk de strijd.

 

Twee jaar later is het tijd voor een nieuw imago, waarbij er werd gekozen voor de naam MdN en een nieuwe directiestructuur. Binnen die directie bevindt zich dus ook Dominique Nebbout Chekly, de vroegere directrice van het Franse label Berenice, die instaat voor de dagelijkse leiding, ontwerpen en retail. “We waren al lang geïnteresseerd in het merk en hadden nu dus de kans om het een nieuwe start te geven. Het was een kwestie van het merk terug te lanceren na een periode van onrust en het in ere te herstellen”, zegt Nebbout Chekly aan Fashion United.

 

In mei werd in Brugge al een eerste nieuwe boetiek geopend, volgens het nieuwe concept. “Het is nog te vroeg om al resultaten te kunnen evalueren omdat we pas herbegonnen zijn, maar ziet er toch al veelbelovend uit”, klinkt het.

 

Volgend jaar moet er in Antwerpen een nieuwe flagshipstore openen en deze zomer werd er ook al een webshop geopend, waar MdN vooral een community wil uitbouwen om zo meer klanten aan zich te binden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top