MdN opent nieuwe winkel in Parijs

MdN opent nieuwe winkel in Parijs
Facebook

Het Belgische modemerk MdN, dat voorheen bekend stond als Mer du Nord, heeft vandaag in Parijs een nieuwe vestiging geopend. De nieuwe winkel, in de hippe wijk Le Marais, maakt deel uit van een imagowijziging.

“In ere herstellen”

“Parijs is een belangrijke etalage en platform”, legt directrice Dominique Nebbout Chekly uit. “We zitten in Le Marais, waar we zoals in Brugge tegelijk het Franse en het internationale cliënteel kunnen aanspreken.” 

 

Mer du Nord werd in 1988 opgericht en werd in 2014 geherstructureerd, nadat het al drie jaar verlieslatend was. Aan het einde van dat jaar werd het ook overgenomen door het Franse bedrijf Bourgeoises, dat acht van de twaalf filialen behield en daarbij ongeveer een derde van de personeelsleden. Ook het Belgische JBC deed toen een overnamebod, maar verloor uiteindelijk de strijd.

 

Twee jaar later is het tijd voor een nieuw imago, waarbij er werd gekozen voor de naam MdN en een nieuwe directiestructuur. Binnen die directie bevindt zich dus ook Dominique Nebbout Chekly, de vroegere directrice van het Franse label Berenice, die instaat voor de dagelijkse leiding, ontwerpen en retail. “We waren al lang geïnteresseerd in het merk en hadden nu dus de kans om het een nieuwe start te geven. Het was een kwestie van het merk terug te lanceren na een periode van onrust en het in ere te herstellen”, zegt Nebbout Chekly aan Fashion United.

 

In mei werd in Brugge al een eerste nieuwe boetiek geopend, volgens het nieuwe concept. “Het is nog te vroeg om al resultaten te kunnen evalueren omdat we pas herbegonnen zijn, maar ziet er toch al veelbelovend uit”, klinkt het.

 

Volgend jaar moet er in Antwerpen een nieuwe flagshipstore openen en deze zomer werd er ook al een webshop geopend, waar MdN vooral een community wil uitbouwen om zo meer klanten aan zich te binden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top