MdN opent nieuwe winkel in Parijs

MdN opent nieuwe winkel in Parijs
Facebook

Het Belgische modemerk MdN, dat voorheen bekend stond als Mer du Nord, heeft vandaag in Parijs een nieuwe vestiging geopend. De nieuwe winkel, in de hippe wijk Le Marais, maakt deel uit van een imagowijziging.

“In ere herstellen”

“Parijs is een belangrijke etalage en platform”, legt directrice Dominique Nebbout Chekly uit. “We zitten in Le Marais, waar we zoals in Brugge tegelijk het Franse en het internationale cliënteel kunnen aanspreken.” 

 

Mer du Nord werd in 1988 opgericht en werd in 2014 geherstructureerd, nadat het al drie jaar verlieslatend was. Aan het einde van dat jaar werd het ook overgenomen door het Franse bedrijf Bourgeoises, dat acht van de twaalf filialen behield en daarbij ongeveer een derde van de personeelsleden. Ook het Belgische JBC deed toen een overnamebod, maar verloor uiteindelijk de strijd.

 

Twee jaar later is het tijd voor een nieuw imago, waarbij er werd gekozen voor de naam MdN en een nieuwe directiestructuur. Binnen die directie bevindt zich dus ook Dominique Nebbout Chekly, de vroegere directrice van het Franse label Berenice, die instaat voor de dagelijkse leiding, ontwerpen en retail. “We waren al lang geïnteresseerd in het merk en hadden nu dus de kans om het een nieuwe start te geven. Het was een kwestie van het merk terug te lanceren na een periode van onrust en het in ere te herstellen”, zegt Nebbout Chekly aan Fashion United.

 

In mei werd in Brugge al een eerste nieuwe boetiek geopend, volgens het nieuwe concept. “Het is nog te vroeg om al resultaten te kunnen evalueren omdat we pas herbegonnen zijn, maar ziet er toch al veelbelovend uit”, klinkt het.

 

Volgend jaar moet er in Antwerpen een nieuwe flagshipstore openen en deze zomer werd er ook al een webshop geopend, waar MdN vooral een community wil uitbouwen om zo meer klanten aan zich te binden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top