Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo
Shutterstock

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Gezamenlijk bod

In april maakte JAB Luxury, het investeringsbedrijf dat de meerderheid van Jimmy Choo in handen heeft, bekend dat het merk te koop stond. Ondertussen zijn er verschillende partijen opgedoken die de nodige interesse tonen.

 

Een van de namen die circuleren is Hony Capital, een Chinees private-equitybedrijf dat ook eigenaar is van restaurantbedrijf PizzaExpress. Hony Capital zou vooral interesse hebben in de parfumafdeling van het bedrijf en wil samen met Interparfums een bod uitbrengen. Dat heeft momenteel al de licenties van de parfums in handen. Beide partijen wensen voorlopig niet te reageren op de berichtgeving.

 

740 miljoen pond

Aan de andere kant vinden we dan weer Michael Kors. Ook dat modebedrijf toont interesse en zou voor de opening van de officiële biedingen al een eerste indicatief bod uitbrengen. Het is enigszins verrassend dat Michael Kors werk wil maken van een overname, aangezien het bedrijf momenteel zelf niet al te best presteert. Zo kondigde het onlangs nog aan dat het 100 tot 125 eigen winkels gaat sluiten in de komende twee jaar. Zo hoopt het opnieuw meer winstgevend te worden.

 

Naast schoenen verkoopt Jimmy Choo ook parfums, cosmetica en verschillende accessoires, zoals handtassen, sjaals en zonnebrillen. Onlangs zette het ook voor het eerst de stap naar mannenschoenen. De waarde van het bedrijf wordt geschat op 740 miljoen pond (836 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Back to top