Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo | RetailDetail

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo
Shutterstock

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Gezamenlijk bod

In april maakte JAB Luxury, het investeringsbedrijf dat de meerderheid van Jimmy Choo in handen heeft, bekend dat het merk te koop stond. Ondertussen zijn er verschillende partijen opgedoken die de nodige interesse tonen.

 

Een van de namen die circuleren is Hony Capital, een Chinees private-equitybedrijf dat ook eigenaar is van restaurantbedrijf PizzaExpress. Hony Capital zou vooral interesse hebben in de parfumafdeling van het bedrijf en wil samen met Interparfums een bod uitbrengen. Dat heeft momenteel al de licenties van de parfums in handen. Beide partijen wensen voorlopig niet te reageren op de berichtgeving.

 

740 miljoen pond

Aan de andere kant vinden we dan weer Michael Kors. Ook dat modebedrijf toont interesse en zou voor de opening van de officiële biedingen al een eerste indicatief bod uitbrengen. Het is enigszins verrassend dat Michael Kors werk wil maken van een overname, aangezien het bedrijf momenteel zelf niet al te best presteert. Zo kondigde het onlangs nog aan dat het 100 tot 125 eigen winkels gaat sluiten in de komende twee jaar. Zo hoopt het opnieuw meer winstgevend te worden.

 

Naast schoenen verkoopt Jimmy Choo ook parfums, cosmetica en verschillende accessoires, zoals handtassen, sjaals en zonnebrillen. Onlangs zette het ook voor het eerst de stap naar mannenschoenen. De waarde van het bedrijf wordt geschat op 740 miljoen pond (836 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.