Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo | RetailDetail

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo
Shutterstock

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Gezamenlijk bod

In april maakte JAB Luxury, het investeringsbedrijf dat de meerderheid van Jimmy Choo in handen heeft, bekend dat het merk te koop stond. Ondertussen zijn er verschillende partijen opgedoken die de nodige interesse tonen.

 

Een van de namen die circuleren is Hony Capital, een Chinees private-equitybedrijf dat ook eigenaar is van restaurantbedrijf PizzaExpress. Hony Capital zou vooral interesse hebben in de parfumafdeling van het bedrijf en wil samen met Interparfums een bod uitbrengen. Dat heeft momenteel al de licenties van de parfums in handen. Beide partijen wensen voorlopig niet te reageren op de berichtgeving.

 

740 miljoen pond

Aan de andere kant vinden we dan weer Michael Kors. Ook dat modebedrijf toont interesse en zou voor de opening van de officiële biedingen al een eerste indicatief bod uitbrengen. Het is enigszins verrassend dat Michael Kors werk wil maken van een overname, aangezien het bedrijf momenteel zelf niet al te best presteert. Zo kondigde het onlangs nog aan dat het 100 tot 125 eigen winkels gaat sluiten in de komende twee jaar. Zo hoopt het opnieuw meer winstgevend te worden.

 

Naast schoenen verkoopt Jimmy Choo ook parfums, cosmetica en verschillende accessoires, zoals handtassen, sjaals en zonnebrillen. Onlangs zette het ook voor het eerst de stap naar mannenschoenen. De waarde van het bedrijf wordt geschat op 740 miljoen pond (836 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.