Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Schoenketen vanHaren heeft er zijn meest succesvolle jaar ooit opzitten. Daarmee gaat het duidelijk in tegen de trend bij andere schoenverkopers, die het een pak moeilijker hebben. De omzet van de keten steeg dan ook naar een recordhoogte.

 

Integratie online in winkels

De totale omzet van vanHaren steeg in 2015 naar een bedrag van 160 miljoen euro, de hoogste omzet ooit en een groei van 6,7 procent. Ook het aantal verkochte schoenen zou naar een recordhoogte zijn gestegen. In totaal werden er 6,6 miljoen schoenen verkocht.

 

Exacte winstcijfers voor de keten werden er niet bekend gemaakt, aangezien het onderdeel uitmaakt van het Duitse familiebedrijf Deichmann. Dat haalde in 2015 een omzet van meer dan 5 miljard euro, een stijging van 8,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, en is zo het grootste schoenendetailhandelsbedrijf van Europa.

 

"In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden", zei directeur Joost van Disseldorp. VanHaren wil dit jaar sterk investeren in de integratie van de online winkel in de fysieke filialen, om zo een volledige 360 graden-ervaring te kunnen aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Back to top