Michael Kors maakt van Instagram eigen InstaKors

Michael Kors maakt van Instagram eigen InstaKors

Het modehuis Michael Kors heeft met InstaKors een eigen versie gelanceerd van Instagram, waarbij bezoekers directe links krijgen naar productpagina’s, maar ook voordelen krijgen als ze regelmatig terugkeren.

 

Speciale voordelen

Het huidige InstaKors is eigenlijk een update van een eerste versie uit 2014, waarbij gebruikers een mail in hun inbox kregen met alle informatie van het product, wanneer afbeeldingen van Michael Kors op Instagram getagd werden met #InstaKors.

 

In het nieuwe systeem is er een speciale website opgericht, waar alle afbeeldingen van Michael Kors op Instagram terug te vinden zijn. Die worden dan direct gelinkt aan de correcte productpagina’s. Michael Kors gaat zo tewerk, omdat Instagram het niet toestaat om links naar andere pagina’s te zetten in de beschrijvingen van foto’s.

 

Naast die feed kunnen klanten ook voordelen krijgen wanneer ze regelmatig reageren op afbeeldingen van Michael Kors op Instagram, zoals toegang tot speciale kortingen. Bij de lancering van een nieuwe collectie worden bepaalde producten zelfs eerst verkocht via InstaKors, nog voor ze te vinden zijn op de online shop.

 

“We weten dat onze fans op sociale media onze meest geëngageerde fans zijn en we wilden een manier vinden om ze iets extra te geven”, zegt Lisa Pomerantz, senior vicepresident bij Michael Kors, over het idee achter InstaKors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top