Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten | RetailDetail

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten
Shutterstock

Modebedrijf Michael Kors is van plan om de komende twee jaar 100 tot 125 eigen winkels te sluiten van de 825 vestigingen die de keten wereldwijd telt. Zo hoopt Michael Kors de winstgevendheid op te drijven.

Grote besparingen

Michael Kors verwacht jaarlijks tot 60 miljoen dollar (50 miljoen euro) te besparen dankzij de sluitingen, al zullen die eerst een kost van 125 miljoen dollar (110 miljoen euro) met zich meebrengen. Dat nieuws werd onthuld bij de bekendmaking van de cijfers voor het vierde kwartaal, waarin de omzet van Michael Kors met 11,2% daalde naar 1,06 miljard dollar (950 miljoen euro). Daarmee deed het wel een tikkeltje beter dan de verwachtingen van de analisten. De vergelijkbare omzet viel terug met 14,1%.

 

In het vierde kwartaal van 2017 leed de keten een nettoverlies van 26,8 miljoen dollar (24 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 177 miljoen dollar (160 miljoen euro). Dat slechtere resultaat was wel grotendeels te wijten aan eenmalige kosten die werden gemaakt in verband met enkele slecht presterende winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.