Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten | RetailDetail

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten
Shutterstock

Modebedrijf Michael Kors is van plan om de komende twee jaar 100 tot 125 eigen winkels te sluiten van de 825 vestigingen die de keten wereldwijd telt. Zo hoopt Michael Kors de winstgevendheid op te drijven.

Grote besparingen

Michael Kors verwacht jaarlijks tot 60 miljoen dollar (50 miljoen euro) te besparen dankzij de sluitingen, al zullen die eerst een kost van 125 miljoen dollar (110 miljoen euro) met zich meebrengen. Dat nieuws werd onthuld bij de bekendmaking van de cijfers voor het vierde kwartaal, waarin de omzet van Michael Kors met 11,2% daalde naar 1,06 miljard dollar (950 miljoen euro). Daarmee deed het wel een tikkeltje beter dan de verwachtingen van de analisten. De vergelijkbare omzet viel terug met 14,1%.

 

In het vierde kwartaal van 2017 leed de keten een nettoverlies van 26,8 miljoen dollar (24 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 177 miljoen dollar (160 miljoen euro). Dat slechtere resultaat was wel grotendeels te wijten aan eenmalige kosten die werden gemaakt in verband met enkele slecht presterende winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.