Miinto stelt nieuwe managing director aan

Miinto stelt nieuwe managing director aan

Online modeplatform Miinto heeft Marc Kooiman aangesteld als de nieuwe managing director. Hij moet dankzij zijn ervaring mee helpen met de verdere professionalisering van het bedrijf, dat naast Nederland ook te vinden is in Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Nood aan ervaren krachten

"Het is belangrijk voor ons om meer ervaren krachten tot onze beschikking te hebben, zodat we Miinto als bedrijf verder kunnen professionaliseren en naar een hoger niveau kunnen tillen. Om deze reden hebben we afgelopen maanden gezocht naar een Managing Director met de nodige ervaring”, aldus CEO Konrak Kierklo. “Marc Kooiman heeft enorm veel vakkennis en hij sluit perfect aan bij het profiel dat we zoeken.”

 

Kooiman heeft dan ook al heel wat ervaring in de sector: zo was hij als commercieel directeur werkzaam bij Gaastra en voordien ook als directeur bij Euretco Fashion. "Door mijn jarenlange ervaring in het bouwen van merken en deze te verbinden met retail en zelfstandige ondernemers, alsmede het feit dat online en offline business in de nabije toekomst elkaar steeds meer gaan versterken, heb ik de keuze gemaakt om dit bij Miinto verder te gaan ontwikkelen”, zegt Kooiman over zijn keuze.

 

Miinto werd in 2009 gelanceerd in Denemarken en is sinds 2012 ook te vinden op de Noorse, Zweedse en Nederlandse markt. Het is een online modeplatform dat het assortiment van duizend fysieke modeboetieks combineert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Opnieuw recordcijfers voor JYSK

01/12/2017

Het Deense JYSK heeft in het boekjaar 2016-2017 opnieuw recordcijfers opgetekend, met een omzet van 3,36 miljard euro. Wereldwijd beschikt de woonketen inmiddels over meer dan 2.500 filialen.

Back to top