Miller & Monroe trekt naar Duitsland | RetailDetail

Miller & Monroe trekt naar Duitsland

Miller & Monroe trekt naar Duitsland

Miller & Monroe, de Nederlandse modeketen die is gebouwd op de funderingen van de Nederlandse tak van Charles Vögele, maakt de stap naar Duitsland. Moederbedrijf Victory and Dreams Holding neemt immers de Duitse winkels van Charles Vögele over.

 

200 winkels

Charles Vögele bestaat in Duitsland uit 200 vestigingen, maar die zullen binnenkort allemaal verdwijnen en omgevormd worden naar Miller & Monroe. Dat gebeurde in de zomer van vorig jaar ook al met de meer dan zeventig winkels van Charles Vögele in Nederland.

 

De Duitse tak van Charles Vögele was tot nu toe in handen van Sempione Fashion, dat het failliete bedrijf vorig jaar overnam. Het verkoopt nu alle winkels voor een onbekend bedrag aan Victory and Dreams Holding, het voormalige Vidrea Retail. De eerste 44 winkels moeten midden volgende maand al omgebouwd zijn, tegen september moeten alle 200 winkels van Charles Vögele de deuren opnieuw geopend hebben onder de vlag van Miller & Monroe.

 

De huidige CEO van Charles Vögele in Duitsland blijft gewoon op post na de overname. “Ik ben erg blij met de overname, en het feit dat de in Nederland zeer succesvolle multibrandformule van Miller & Monroe binnenkort ook in Duitsland wordt geïntroduceerd,” aldus Funk volgens FashionUnited. “Door de overname kunnen in de toekomst belangrijke synergievoordelen worden behaald op het gebied van inkoop, marketing en logistiek. En dat is goed nieuws voor onze klanten, leveranciers, en medewerkers.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.