Modegroep Vivarte verkoopt André en Naf Naf | RetailDetail

Modegroep Vivarte verkoopt André en Naf Naf

Modegroep Vivarte verkoopt André en Naf Naf

De Franse modegroep Vivarte heeft schoenketen André en modeketen Naf Naf van de hand gedaan. Sinds eind oktober heeft de Franse groep een nieuwe CEO en die maakt nu - zoals aangekondigd - werk van een afslanking van de groep.

Verkoop Naf Naf verrassing

Schoenketen André heeft 135 winkels met 786 medewerkers. In september werd al de verkoop van 55 winkels aangekondigd, maar de nieuwe CEO, Patrick Puy, zei in oktober dat er hardere maatregelen nodig waren als de groep wil overleven. Begin januari waren er dan ook al geruchten dat heel André verkocht zou worden.

 

De verkoop van de schoenketen komt dus niet als een verrassing, maar die van modeketen Naf Naf is dat wel. Die keten telt wereldwijd meer dan 400 verkooppunten.

 

Maandag werd op een buitengewone ondernemingsraad ook al aangekondigd dat er een herstructureringsplan komt binnen de keten La Halle en bij Vivarte Services, dat instaat voor de ondersteunende taken binnen de groep, zonder dat er specifieke aantallen qua ontslagen werden vrijgegeven. Ook de verkoop van bepaalde merken werd toen al aangekondigd.

 

Vivarte bevindt zich al lang in moeilijkheden: zo moesten twaalf beleggingsfondsen in augustus 2014 116 schuldeisers afkopen voor meer dan twee miljard euro. Toen werd ook een fonds van 500 miljoen euro opgestart om de groep terug op het juiste spoor te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.