Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel | RetailDetail

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel
Canada Goose

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Regent Street

De nieuwe winkel van 464 m² is geopend in Regent Street, een van de grootste winkelstraten in de Engelse hoofdstad. “De opening van onze eerste Europese winkel is wederom een mijlpaal voor Canada Goose, in een jaar waarin we ook onze zestigste verjaardag vieren”, aldus CEO Dani Reiss in een persbericht. “Londen staat wereldwijd bekend als winkelbestemming en ik ben er dan ook trots op dat we onze Canadese afkomst, ons vakmanschap en onze topproducten naar deze historische straten kunnen brengen.”

 

Bij de opening van de winkel kreeg Canada Goose wel te maken met heel wat protesten van dierenrechtenactivisten. De keten gebruikt immers bont om de kap van zijn jassen af te werken. Voor de vulling wordt dan weer gebruik gemaakt van echte dons.

 

In het tweede kwartaal haalde de Canadese jassenmaker een omzet van 172,3 miljoen Canadese dollar (115 miljoen euro), een stijging van 34,7% ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij haalde het een nettowinst van 37,1 miljoen dollar (25 miljoen euro). Die groei heeft het onder andere te danken aan de webshop die dit jaar werd gelanceerd. Voor het volledige jaar verwacht het modemerk een omzetgroei van 25%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top