Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel | RetailDetail

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel
Canada Goose

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Regent Street

De nieuwe winkel van 464 m² is geopend in Regent Street, een van de grootste winkelstraten in de Engelse hoofdstad. “De opening van onze eerste Europese winkel is wederom een mijlpaal voor Canada Goose, in een jaar waarin we ook onze zestigste verjaardag vieren”, aldus CEO Dani Reiss in een persbericht. “Londen staat wereldwijd bekend als winkelbestemming en ik ben er dan ook trots op dat we onze Canadese afkomst, ons vakmanschap en onze topproducten naar deze historische straten kunnen brengen.”

 

Bij de opening van de winkel kreeg Canada Goose wel te maken met heel wat protesten van dierenrechtenactivisten. De keten gebruikt immers bont om de kap van zijn jassen af te werken. Voor de vulling wordt dan weer gebruik gemaakt van echte dons.

 

In het tweede kwartaal haalde de Canadese jassenmaker een omzet van 172,3 miljoen Canadese dollar (115 miljoen euro), een stijging van 34,7% ten opzichte van een jaar eerder. Daarbij haalde het een nettowinst van 37,1 miljoen dollar (25 miljoen euro). Die groei heeft het onder andere te danken aan de webshop die dit jaar werd gelanceerd. Voor het volledige jaar verwacht het modemerk een omzetgroei van 25%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.