Modeketen Tuunte failliet | RetailDetail

Modeketen Tuunte failliet

Modeketen Tuunte failliet
Facebook

De Gelderse modeketen Tuunte is failliet verklaard. De keten heeft een veertigtal vestigingen, vooral in het oosten van het land, waar ze kleding verkoopt voor dames en kinderen. In april werd nochtans nog een eerste franchisewinkel geopend.

Niet snel genoeg aangepast

Tuunte was al langer bezig met een poging om het bedrijf terug op het juiste spoor te brengen. Zo werd besloten om meer kleding van het eigen merk aan te bieden en werden er nieuwe winkels geopend op A1-locaties. Zo moest de zichtbaarheid verbeterd worden, terwijl tegelijk ook de marges de hoogte in zouden gaan. In april werd met ‘Zusje van Tuuntje’ ook de eerste franchisewinkel geopend.

 

Directeur Louis van Andel laat nu verstaan dat Tuunte zich toch niet snel genoeg heeft kunnen aanpassen aan het veranderde consumentengedrag en het dalende aantal bezoekers op winkelstraten in kleinere steden. Volgens hem had de keten daar minstens vijf tot tien jaar voor nodig. Het zijn de investeerders achter Tuunte die nu besloten hebben om er een einde aan te maken. Er is al een curator aangesteld en volgens Van Andel zijn er een aantal partijen geïnteresseerd in een overname van de keten.

 

Tuunte is alweer de tweede Nederlandse modeketen die op korte tijd failliet wordt verklaard. Vorige maand ging ook al Witteveen Mode ten onder, omdat de schulden bij de Belastingdienst te hoog waren opgelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top