Modemerk Monki komt naar België | RetailDetail

Modemerk Monki komt naar België

Modemerk Monki komt naar België

In november zet het Zweedse modemerk Monki zijn eerste stappen in België met een winkel in Antwerpen. De conceptwinkel van 550 m² komt op de Meir. Monki is een van de onafhankelijke merken van de H&M Group.

Grootste winkel

“Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld,” zegt algemeen directeur Lea Rytz Goldman: “We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe.”

 

De winkel in Antwerpen maakt gebruik van het concept dat ook al te vinden is bij de 115 andere winkels in Europa en Azië en dat ‘Monki World’ werd gedoopt. Het pand in Antwerpen heeft twee verdiepingen, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van wit licht, met accenten in regenboogkleuren, pastel, goud, hout en glitter. Andere blikvangers zijn de uitgebreide schoenenafdeling, een discobal en een lounge met oplaadstations voor gsm’s, hangplanten en een draaimolen.

 

Monki werd in 2006 opgericht en toont een mix van Scandinavisch cool en Aziatische street style.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.