Modemerk Monki komt naar België

Modemerk Monki komt naar België

In november zet het Zweedse modemerk Monki zijn eerste stappen in België met een winkel in Antwerpen. De conceptwinkel van 550 m² komt op de Meir. Monki is een van de onafhankelijke merken van de H&M Group.

Grootste winkel

“Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld,” zegt algemeen directeur Lea Rytz Goldman: “We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe.”

 

De winkel in Antwerpen maakt gebruik van het concept dat ook al te vinden is bij de 115 andere winkels in Europa en Azië en dat ‘Monki World’ werd gedoopt. Het pand in Antwerpen heeft twee verdiepingen, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van wit licht, met accenten in regenboogkleuren, pastel, goud, hout en glitter. Andere blikvangers zijn de uitgebreide schoenenafdeling, een discobal en een lounge met oplaadstations voor gsm’s, hangplanten en een draaimolen.

 

Monki werd in 2006 opgericht en toont een mix van Scandinavisch cool en Aziatische street style.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top