Modemerken Amazon nu ook naar Europa | RetailDetail

Modemerken Amazon nu ook naar Europa

Modemerken Amazon nu ook naar Europa
Shutterstock

Het Amerikaanse Amazon heeft nu ook de eerste eigen kledingcollectie voor vrouwen voorgesteld die in Europa zal verkocht worden. Amazon zal de kleding onder het merk Find verkopen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje.

Fast fashion

Het merk zal elke week nieuwe stukken op de markt brengen. In een eerste fase worden er zo alvast acht outfits gepresenteerd, maar de komende weken zal dat dus verder uitgebreid worden. Amazon begint zich meer en meer te gedragen als een fastfashionmerk.

 

Ook samenwerkingen met andere ontwerpers verschijnen steeds sneller op de webshop: zo kondigde het eind juli nog een samenwerking aan met ontwerpster Nicola Formichetti, die exclusief voor Amazon een collectie ontwierp die in september tijdens de London Fashion Week wordt gepresenteerd.

 

Vorige week werd ook al een lingeriecollectie van Sylvie Flirty Designs, het modemerk van Sylvie Meis, voorgesteld die exclusief te koop zal zijn via Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).