Modemerken Amazon nu ook naar Europa

Modemerken Amazon nu ook naar Europa
Shutterstock

Het Amerikaanse Amazon heeft nu ook de eerste eigen kledingcollectie voor vrouwen voorgesteld die in Europa zal verkocht worden. Amazon zal de kleding onder het merk Find verkopen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje.

Fast fashion

Het merk zal elke week nieuwe stukken op de markt brengen. In een eerste fase worden er zo alvast acht outfits gepresenteerd, maar de komende weken zal dat dus verder uitgebreid worden. Amazon begint zich meer en meer te gedragen als een fastfashionmerk.

 

Ook samenwerkingen met andere ontwerpers verschijnen steeds sneller op de webshop: zo kondigde het eind juli nog een samenwerking aan met ontwerpster Nicola Formichetti, die exclusief voor Amazon een collectie ontwierp die in september tijdens de London Fashion Week wordt gepresenteerd.

 

Vorige week werd ook al een lingeriecollectie van Sylvie Flirty Designs, het modemerk van Sylvie Meis, voorgesteld die exclusief te koop zal zijn via Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Back to top