Modemerken Zalando binnenkort ook bij andere partijen

Modemerken Zalando binnenkort ook bij andere partijen
http://www.shutterstock.com/pic-132961508/stock-photo-choice-of-fashion-clothes-of-different-colors-on-wooden-hangers.html?src=ft-AmAn0T1wHmNb-Oew0cw-1-24

zLabels, het bedrijf waarin Zalando al zijn eigen modemerken heeft ondergebracht, gaat een eigen koers varen. Dat wil zeggen dat de verschillende merken binnenkort ook bij de concurrenten van Zalando zullen te vinden zijn.

Schoenen bij Asos, ook plannen voor Tmall en Amazon

Zalando heeft ondertussen zeventien eigen merken, zoals Anna Field, Even & Odd, Mint & Berry en Kiomi. Die worden binnenkort ook verkocht aan andere webshops: zo zullen een aantal schoenmerken binnenkort te vinden zijn bij het Britse Asos. zLabels hoopt ook een samenwerking aan te gaan met Tmall en Amazon.

 

Zalando haalt momenteel tussen 10 en 15 procent van zijn omzet uit de verkoop van eigen merken. De eigen merken zijn zo goed voor een bedrag tussen 300 en 400 miljoen euro.

 

zLabels heeft al een eigen distributiecentrum in het Duitse Peine en naar aanleiding van de afsplitsing van Zalando wordt er ook een volledig nieuwe IT-infrastructuur opgezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top