Moeilijk eerste kwartaal voor New Look | RetailDetail

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look
Shutterstock

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

Moeilijke periode in Verenigd Koninkrijk

De omzet van New Look daalde in het eerste kwartaal met 4,4% naar 338,7 miljoen pond (375 miljoen euro). Vooral in het Verenigd Koninkrijk heeft de keten het moeilijk, want daar kreeg de vergelijkbare omzet een klap van 7,5%. De verkoop van het eigen New Look-merk daalde met 8,2% op vergelijkbare basis en zelfs de online omzet op de eigen webshop daalde met 0,6%. Op andere webshops steeg de verkoop wel met 15,7%.

 

Die zwakke cijfers toonden zich ook in de winstcijfers van New Look: de aangepaste EBITDA daalde immers met 37,3% naar 27,2 miljoen pond (30 miljoen euro) en er was sprake van een nettoverlies van 15,2 miljoen pond (16,7 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 5,8 miljoen pond (6,4 miljoen euro).

 

“Zoals verwacht blijft de Britse markt moeilijk, wat heeft geresulteerd in een teleurstellend kwartaal”, zegt CEO Anders Kristiansen. In het Verenigd Koninkrijk heeft New Look nu de eerste test uitgevoerd met een nieuw winkelconcept, en die zijn volgens Andersen ‘bemoedigend’. Daarnaast wordt er verder werk gemaakt van uitbreiding in China, waar de keten momenteel al 127 winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.