Moeilijk jaar voor modeketen New Look | RetailDetail

Moeilijk jaar voor modeketen New Look

Moeilijk jaar voor modeketen New Look
Shutterstock

De Britse modeketen New Look heeft er tot nu toe een moeilijk boekjaar opzitten: in de eerste drie kwartalen viel de omzet met meer dan 6% terug. New Look zit midden in de invoering van een nieuwe strategie.

 

Hoge kortingen

“Zoals verwacht waren de omstandigheden ook in het derde kwartaal moeilijk, met omzet en marges die de impact voelden van hoge kortingen”, aldus uitvoerend voorzitter Alistair McGeorge. “Ons huidige prioriteit is om het huidige boekjaar af te sluiten zonder overtollige inventaris. Door het boekjaar 2019 in te gaan zonder extra inventaris zullen we in een goede positie staan om de volle prijs te vragen tijdens het lente- en zomerseizoen.”

 

In de eerste drie kwartalen viel de omzet van New Look met 6,3% terug naar 1,069 miljard pond (1,2 miljard euro). Daarbij was er sprake van een vergelijkbare omzetdaling van 10,6% en in het Verenigd Koninkrijk van 10,7%. Ook op de eigen webshop was er sprake van een terugval van 15%. Enkel bij externe online partijen steeg de omzet van New Look met 21,9%. Die cijfers zorgden voor een verlies voor belastingen van 123,5 miljoen pond (140 miljoen euro).

 

“Ik heb er vertrouwen in dat we momenteel de juiste keuzes maken om het bedrijf terug op het juiste spoor te krijgen en dat we over voldoende liquiditeit beschikken om onze plannen uit te voeren.”, stelt McGeorge. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.