Moeilijk jaar voor modeketen New Look

Moeilijk jaar voor modeketen New Look

De Britse modeketen New Look heeft er tot nu toe een moeilijk boekjaar opzitten: in de eerste drie kwartalen viel de omzet met meer dan 6% terug. New Look zit midden in de invoering van een nieuwe strategie.

 

Hoge kortingen

“Zoals verwacht waren de omstandigheden ook in het derde kwartaal moeilijk, met omzet en marges die de impact voelden van hoge kortingen”, aldus uitvoerend voorzitter Alistair McGeorge. “Ons huidige prioriteit is om het huidige boekjaar af te sluiten zonder overtollige inventaris. Door het boekjaar 2019 in te gaan zonder extra inventaris zullen we in een goede positie staan om de volle prijs te vragen tijdens het lente- en zomerseizoen.”

 

In de eerste drie kwartalen viel de omzet van New Look met 6,3% terug naar 1,069 miljard pond (1,2 miljard euro). Daarbij was er sprake van een vergelijkbare omzetdaling van 10,6% en in het Verenigd Koninkrijk van 10,7%. Ook op de eigen webshop was er sprake van een terugval van 15%. Enkel bij externe online partijen steeg de omzet van New Look met 21,9%. Die cijfers zorgden voor een verlies voor belastingen van 123,5 miljoen pond (140 miljoen euro).

 

“Ik heb er vertrouwen in dat we momenteel de juiste keuzes maken om het bedrijf terug op het juiste spoor te krijgen en dat we over voldoende liquiditeit beschikken om onze plannen uit te voeren.”, stelt McGeorge.