Monoprix wil webshop Sarenza overnemen | RetailDetail

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen
Sarenza

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

 

“Volkomen logisch”

Sarenza biedt op zijn webshop ongeveer 650 merken aan, goed voor bijna 40.000 modellen, en haalt een jaarlijkse omzet van meer dan 250 miljoen euro. Monoprix ziet de overname als de manier om het online aanbod te vervolledigen en zich nog meer in de markt te zetten als een belangrijke omnichannel speler op vlak van mode, decoratie en schoonheidsproducten.

 

“Groupe Casino zal dankzij de overname van Sarenza en de kennis van het bedrijf zijn leiderspositie op vlak van stedelijke e-commerce in Frankrijk versterken”, zegt CEO Jean-Charles Naouri van Groupe Casino. “De overname zal Monoprix aan de voorhoede van de online verkoop van mode en decoratie brengen.”

 

"Deze operatie is volledig in lijn met de strategie van Monoprix. In onze winkels in de binnenstad combineert Monoprix op unieke wijze food, non-food en innovatieve diensten. Het is daarom volkomen logisch om dit complete aanbod online te reproduceren”, voegt topman Régis Schultz van Monoprix daar aan toe. Tenzij er nog problemen opduiken met de vakbonden of met de Franse mededingingsautoriteit, moet de overname van Sarenza binnen enkele weken afgerond zijn.

 

“We zijn heel blij met deze overname, dat ons in staat stelt lid te worden van een grote speler en ons aanbod uit te breiden door te vertrouwen op de expertise van Monoprix”, aldus CEO Stéphane Treppoz van Sarenza. Sarenza is niet enkel in Frankrijk actief, want het verkoopt in meer dan 25 Europese landen, waaronder België, Nederland, Italië, Spanje, en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.