Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal | RetailDetail

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal
Shutterstock

Nadat het in het derde kwartaal al positieve signalen uitstuurde, heeft Urban Outfitters ook in het vierde kwartaal een mooie groei voorgelegd. Voor het hele boekjaar werd er zo een kleine sprong voorwaarts gemaakt.

 

Groei bij alle ketens

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij Urban Outfitters met 5,9% naar 1,09 miljard dollar (890 miljoen euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 4%. De grootste groei was bij zusterketen Free People, waar de vergelijkbare omzet met 8% steeg. Anthropologie kon pronken met een vergelijkbare omzetgroei van 5%, terwijl Urban Outfitters zelf het moest stellen met een vergelijkbare omzetgroei van 2%.

 

Over het hele boekjaar heen kwam de omzet van Urban Outfitters uit op 3,62 miljard dollar (net geen drie miljard euro), een groei van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijke omzet binnen het retailsegment bleef wel gelijk, terwijl de groothandelsomzet met 9,5% steeg.

 

Urban Outfitters weet zo een jaar dat negatief begon toch met een positieve noot af te sluiten. In de eerste helft van het jaar viel de omzet immers terug, maar sinds het derde kwartaal is er opnieuw sprake van een stijgende lijn. De volledige jaarcijfers worden op 6 maart bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top