Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal | RetailDetail

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal
Shutterstock

Nadat het in het derde kwartaal al positieve signalen uitstuurde, heeft Urban Outfitters ook in het vierde kwartaal een mooie groei voorgelegd. Voor het hele boekjaar werd er zo een kleine sprong voorwaarts gemaakt.

 

Groei bij alle ketens

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij Urban Outfitters met 5,9% naar 1,09 miljard dollar (890 miljoen euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 4%. De grootste groei was bij zusterketen Free People, waar de vergelijkbare omzet met 8% steeg. Anthropologie kon pronken met een vergelijkbare omzetgroei van 5%, terwijl Urban Outfitters zelf het moest stellen met een vergelijkbare omzetgroei van 2%.

 

Over het hele boekjaar heen kwam de omzet van Urban Outfitters uit op 3,62 miljard dollar (net geen drie miljard euro), een groei van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijke omzet binnen het retailsegment bleef wel gelijk, terwijl de groothandelsomzet met 9,5% steeg.

 

Urban Outfitters weet zo een jaar dat negatief begon toch met een positieve noot af te sluiten. In de eerste helft van het jaar viel de omzet immers terug, maar sinds het derde kwartaal is er opnieuw sprake van een stijgende lijn. De volledige jaarcijfers worden op 6 maart bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.