Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal | RetailDetail

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal
Shutterstock

Nadat het in het derde kwartaal al positieve signalen uitstuurde, heeft Urban Outfitters ook in het vierde kwartaal een mooie groei voorgelegd. Voor het hele boekjaar werd er zo een kleine sprong voorwaarts gemaakt.

 

Groei bij alle ketens

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij Urban Outfitters met 5,9% naar 1,09 miljard dollar (890 miljoen euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 4%. De grootste groei was bij zusterketen Free People, waar de vergelijkbare omzet met 8% steeg. Anthropologie kon pronken met een vergelijkbare omzetgroei van 5%, terwijl Urban Outfitters zelf het moest stellen met een vergelijkbare omzetgroei van 2%.

 

Over het hele boekjaar heen kwam de omzet van Urban Outfitters uit op 3,62 miljard dollar (net geen drie miljard euro), een groei van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijke omzet binnen het retailsegment bleef wel gelijk, terwijl de groothandelsomzet met 9,5% steeg.

 

Urban Outfitters weet zo een jaar dat negatief begon toch met een positieve noot af te sluiten. In de eerste helft van het jaar viel de omzet immers terug, maar sinds het derde kwartaal is er opnieuw sprake van een stijgende lijn. De volledige jaarcijfers worden op 6 maart bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.