Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China
Facebook

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Enorme kans

"We zien dit als een enorme kans om de Chinese markt te verkennen", zegt e-commercemanager Rachel Gans in een persbericht. "Onze stijl en prijs sluiten goed aan bij de Chinese consument. We voelen ons vereerd dat wij ons merk mogen aanbieden op dit platform en het is ook echt een mooi avontuur."

 

Tumble ’N Dry werd tien jaar geleden opgericht door Janneke van der Meij en biedt kleding aan voor kinderen van nul tot twaalf jaar. Naast Nederland is het merk ook te vinden in België, Duitsland en Scandinavië en vanaf volgende maand dus ook in China. Momenteel heeft de keten zes eigen winkels en twee outlets in Nederland.

 

Het denkt sinds kort ook aan een eerste buitenlandse vestiging, in Duitsland of België. Ook verdere internationalisering staat nog op het menu. Sinds 2012 maakt Tumble ’N Dry deel uit van Varova Fashion Group, dat ook investeerde in merken als Men at Work, Hess en Sissy-Boy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top