Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China
Facebook

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Enorme kans

"We zien dit als een enorme kans om de Chinese markt te verkennen", zegt e-commercemanager Rachel Gans in een persbericht. "Onze stijl en prijs sluiten goed aan bij de Chinese consument. We voelen ons vereerd dat wij ons merk mogen aanbieden op dit platform en het is ook echt een mooi avontuur."

 

Tumble ’N Dry werd tien jaar geleden opgericht door Janneke van der Meij en biedt kleding aan voor kinderen van nul tot twaalf jaar. Naast Nederland is het merk ook te vinden in België, Duitsland en Scandinavië en vanaf volgende maand dus ook in China. Momenteel heeft de keten zes eigen winkels en twee outlets in Nederland.

 

Het denkt sinds kort ook aan een eerste buitenlandse vestiging, in Duitsland of België. Ook verdere internationalisering staat nog op het menu. Sinds 2012 maakt Tumble ’N Dry deel uit van Varova Fashion Group, dat ook investeerde in merken als Men at Work, Hess en Sissy-Boy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top