Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China

Nederlands kledingmerk Tumble ’N Dry trekt naar China
Facebook

Het Nederlandse kledingmerk Tumble ’N Dry zet in september de stap naar China. Dat doet het met een eigen webshop op het platform van Alibaba-dochter Tmall. Het is de eerste niet-Europese markt waar het merk aanwezig zal zijn.

Enorme kans

"We zien dit als een enorme kans om de Chinese markt te verkennen", zegt e-commercemanager Rachel Gans in een persbericht. "Onze stijl en prijs sluiten goed aan bij de Chinese consument. We voelen ons vereerd dat wij ons merk mogen aanbieden op dit platform en het is ook echt een mooi avontuur."

 

Tumble ’N Dry werd tien jaar geleden opgericht door Janneke van der Meij en biedt kleding aan voor kinderen van nul tot twaalf jaar. Naast Nederland is het merk ook te vinden in België, Duitsland en Scandinavië en vanaf volgende maand dus ook in China. Momenteel heeft de keten zes eigen winkels en twee outlets in Nederland.

 

Het denkt sinds kort ook aan een eerste buitenlandse vestiging, in Duitsland of België. Ook verdere internationalisering staat nog op het menu. Sinds 2012 maakt Tumble ’N Dry deel uit van Varova Fashion Group, dat ook investeerde in merken als Men at Work, Hess en Sissy-Boy.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top