Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Shoeby fashionDe Nederlandse modeketen Shoeby heeft grootse toekomstplannen. In Nederland telt de keten, die dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, al ruim 225 winkels. Verdere groei wil het bedrijf op zijn thuismarkt realiseren via shop-in-shops in warenhuizen. In België rekent de groep dan weer op franchising om het aantal winkels fors op te drijven.

 


Eerste franchisezaak in België…

Shoeby heeft op dit moment zeven winkels in België. Tot nu toe werden die in eigen beheer uitgebaat, maar de keten is van plan om die één na één om te vormen tot franchisewinkels en het aantal vestigingen stelselmatig uit te breiden. Marijke van Noten is met haar winkel in Geel alvast de eerste Belgische franchiseneemster van Shoeby.


“We bewijzen in België en in Nederland dat we goede resultaten boeken, mede door snelle collectiewisselingen, uitgekiende relatiemarketing en een goede service. Een andere belangrijke pijler van ons succes in Nederland is de goede samenwerking met onze franchisepartners. Ook in België verwachten we succesvol te kunnen zijn met franchise”, aldus Hans den Arend, CFO bij Shoeby.

…en eerste shop-in-shop in Nederland

Dat Shoeby ook in zijn thuisland aan de weg blijft timmeren, bewijst de opening eerder dit jaar van een eerste shop-in-shop bij warenhuis V&D in Amstelveen. Daar biedt Shoeby de dames- en de kindercollecties aan.


Shoeby opende zijn eerste winkel in 1981 in Den Bosch. Het assortiment van de winkel bestond toen uit jeans en schoenen voor dames en heren. Dertig jaar later telt Shoeby twee formules (Shoeby voor dames en heren, Shoeby Kids voor de kinderen), een 230-tal vestigingen in Nederland en België en - naar eigen zeggen - ruim 700.000 vaste klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top