Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren | RetailDetail

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Shoeby fashionDe Nederlandse modeketen Shoeby heeft grootse toekomstplannen. In Nederland telt de keten, die dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, al ruim 225 winkels. Verdere groei wil het bedrijf op zijn thuismarkt realiseren via shop-in-shops in warenhuizen. In België rekent de groep dan weer op franchising om het aantal winkels fors op te drijven.

 


Eerste franchisezaak in België…

Shoeby heeft op dit moment zeven winkels in België. Tot nu toe werden die in eigen beheer uitgebaat, maar de keten is van plan om die één na één om te vormen tot franchisewinkels en het aantal vestigingen stelselmatig uit te breiden. Marijke van Noten is met haar winkel in Geel alvast de eerste Belgische franchiseneemster van Shoeby.


“We bewijzen in België en in Nederland dat we goede resultaten boeken, mede door snelle collectiewisselingen, uitgekiende relatiemarketing en een goede service. Een andere belangrijke pijler van ons succes in Nederland is de goede samenwerking met onze franchisepartners. Ook in België verwachten we succesvol te kunnen zijn met franchise”, aldus Hans den Arend, CFO bij Shoeby.

…en eerste shop-in-shop in Nederland

Dat Shoeby ook in zijn thuisland aan de weg blijft timmeren, bewijst de opening eerder dit jaar van een eerste shop-in-shop bij warenhuis V&D in Amstelveen. Daar biedt Shoeby de dames- en de kindercollecties aan.


Shoeby opende zijn eerste winkel in 1981 in Den Bosch. Het assortiment van de winkel bestond toen uit jeans en schoenen voor dames en heren. Dertig jaar later telt Shoeby twee formules (Shoeby voor dames en heren, Shoeby Kids voor de kinderen), een 230-tal vestigingen in Nederland en België en - naar eigen zeggen - ruim 700.000 vaste klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.