Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren | RetailDetail

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Shoeby fashionDe Nederlandse modeketen Shoeby heeft grootse toekomstplannen. In Nederland telt de keten, die dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, al ruim 225 winkels. Verdere groei wil het bedrijf op zijn thuismarkt realiseren via shop-in-shops in warenhuizen. In België rekent de groep dan weer op franchising om het aantal winkels fors op te drijven.

 


Eerste franchisezaak in België…

Shoeby heeft op dit moment zeven winkels in België. Tot nu toe werden die in eigen beheer uitgebaat, maar de keten is van plan om die één na één om te vormen tot franchisewinkels en het aantal vestigingen stelselmatig uit te breiden. Marijke van Noten is met haar winkel in Geel alvast de eerste Belgische franchiseneemster van Shoeby.


“We bewijzen in België en in Nederland dat we goede resultaten boeken, mede door snelle collectiewisselingen, uitgekiende relatiemarketing en een goede service. Een andere belangrijke pijler van ons succes in Nederland is de goede samenwerking met onze franchisepartners. Ook in België verwachten we succesvol te kunnen zijn met franchise”, aldus Hans den Arend, CFO bij Shoeby.

…en eerste shop-in-shop in Nederland

Dat Shoeby ook in zijn thuisland aan de weg blijft timmeren, bewijst de opening eerder dit jaar van een eerste shop-in-shop bij warenhuis V&D in Amstelveen. Daar biedt Shoeby de dames- en de kindercollecties aan.


Shoeby opende zijn eerste winkel in 1981 in Den Bosch. Het assortiment van de winkel bestond toen uit jeans en schoenen voor dames en heren. Dertig jaar later telt Shoeby twee formules (Shoeby voor dames en heren, Shoeby Kids voor de kinderen), een 230-tal vestigingen in Nederland en België en - naar eigen zeggen - ruim 700.000 vaste klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.