Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Nederlandse modeketen Shoeby wil met franchising België veroveren

Shoeby fashionDe Nederlandse modeketen Shoeby heeft grootse toekomstplannen. In Nederland telt de keten, die dit jaar zijn dertigste verjaardag viert, al ruim 225 winkels. Verdere groei wil het bedrijf op zijn thuismarkt realiseren via shop-in-shops in warenhuizen. In België rekent de groep dan weer op franchising om het aantal winkels fors op te drijven.

 


Eerste franchisezaak in België…

Shoeby heeft op dit moment zeven winkels in België. Tot nu toe werden die in eigen beheer uitgebaat, maar de keten is van plan om die één na één om te vormen tot franchisewinkels en het aantal vestigingen stelselmatig uit te breiden. Marijke van Noten is met haar winkel in Geel alvast de eerste Belgische franchiseneemster van Shoeby.


“We bewijzen in België en in Nederland dat we goede resultaten boeken, mede door snelle collectiewisselingen, uitgekiende relatiemarketing en een goede service. Een andere belangrijke pijler van ons succes in Nederland is de goede samenwerking met onze franchisepartners. Ook in België verwachten we succesvol te kunnen zijn met franchise”, aldus Hans den Arend, CFO bij Shoeby.

…en eerste shop-in-shop in Nederland

Dat Shoeby ook in zijn thuisland aan de weg blijft timmeren, bewijst de opening eerder dit jaar van een eerste shop-in-shop bij warenhuis V&D in Amstelveen. Daar biedt Shoeby de dames- en de kindercollecties aan.


Shoeby opende zijn eerste winkel in 1981 in Den Bosch. Het assortiment van de winkel bestond toen uit jeans en schoenen voor dames en heren. Dertig jaar later telt Shoeby twee formules (Shoeby voor dames en heren, Shoeby Kids voor de kinderen), een 230-tal vestigingen in Nederland en België en - naar eigen zeggen - ruim 700.000 vaste klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top