Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen | RetailDetail

Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen

Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen
Foto Shutterstock

De Nederlandse verkooppunten van de modeketen Charles Vögele maken een doorstart. Ze worden door overnemer Vidrea Retail omgevormd tot multimerkenwinkels.

 

Overgrote deel winkels wordt overgenomen

De Nederlandse tak van Charles Vögele werd eind januari failliet verklaard. Toen de nieuwe eigenaars van de Zwitserse modeketen besliste om zich te concentreren op de thuismarkt, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië bleef er geen andere optie over.

 

Op het moment van het faillissement telde Charles Vögele in Nederland 95 winkels, met zo’n 700 werknemers. Van dat netwerk zal Vidrea Retail 90 verkooppunten overnemen indien de onderhandelingen met de verhuurders dit toelaten.

 

Vidrea wil de winkels omvormen tot multimerkenverkooppunten. Daarbij zal ook plaats blijven voor het merk Charles Vögele. De doelgroep ervan wordt immers behouden: vrouwen en mannen vanaf 35 jaar.

 

Zichtbaar in het najaar

De ombouw van de winkels moet tegen het najaar zichtbaar worden. In afwachting daarvan worden ze bevoorraad met kleding van Charles Vögele. Dat geldt ook voor de verkooppunten die al (grotendeels) waren uitverkocht.

 

De leiding over de nieuwe keten zal worden waargenomen door Remt Melles, een man met ruime ervaring in de branche. Hij werkte onder meer voor MS Mode, Miss Etam, Fashion Linq en Lowland Fashion en is ook eigenaar van Hockey Republic.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.