Neem al een kijkje in Arket Brussel

Neem al een kijkje in Arket Brussel
Foto's RetailDetail

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Functioneel en duurzaam

Het Brusselse filiaal van Arket is pas de derde vestiging van het nieuwe merk, na Londen en Kopenhagen. Het label zet in op tijdloze, functionele en duurzame 'basics'. Dat weerspiegelt zich ook in het Scandinavische minimalisme van het strakke en overzichtelijke winkelbeeld. 

 

De nadruk ligt op kwaliteit op het vlak van materialen en pasvormen. Het prijsniveau is dan ook hoger dan bij H&M. Een bijzonderheid bij Arket is de 9-cijferige code die elk product identificeert en die verwijst naar de afdeling, categorie en materiaal. Op die manier kunnen consumenten makkelijk hun favoriete producten terugvinden, zowel online als offline. Het is immers de bedoeling dat de basics jaren in het assortiment blijven, al zijn er ook wisselende seizoenscollecties. Naast de eigen producten verkoopt Arket enkele bekende merken (sneakers van Adidas bijvoorbeeld).


Het aanbod beperkt zich evenwel niet tot mode: tussen de truien en hemden duiken pepermolens op (van Peugeot) en er is een afdeling interieurartikelen met schalen, mokken, klein keukengerei… Verrassend is een rayon met speelgoed. Enkele kookboeken staan in de rekken, naast een beperkt voedingsaanbod met bio en fairtrade olijfolie, koffie, thee, balsamico… En je kunt ook ter plaatse consumeren. Het café bij de inkom serveert broodjes, salades, yoghurts, koffie, thee en frisdranken.  

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top