Neem al een kijkje in Arket Brussel

Neem al een kijkje in Arket Brussel
Foto's RetailDetail

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Functioneel en duurzaam

Het Brusselse filiaal van Arket is pas de derde vestiging van het nieuwe merk, na Londen en Kopenhagen. Het label zet in op tijdloze, functionele en duurzame 'basics'. Dat weerspiegelt zich ook in het Scandinavische minimalisme van het strakke en overzichtelijke winkelbeeld. 

 

De nadruk ligt op kwaliteit op het vlak van materialen en pasvormen. Het prijsniveau is dan ook hoger dan bij H&M. Een bijzonderheid bij Arket is de 9-cijferige code die elk product identificeert en die verwijst naar de afdeling, categorie en materiaal. Op die manier kunnen consumenten makkelijk hun favoriete producten terugvinden, zowel online als offline. Het is immers de bedoeling dat de basics jaren in het assortiment blijven, al zijn er ook wisselende seizoenscollecties. Naast de eigen producten verkoopt Arket enkele bekende merken (sneakers van Adidas bijvoorbeeld).


Het aanbod beperkt zich evenwel niet tot mode: tussen de truien en hemden duiken pepermolens op (van Peugeot) en er is een afdeling interieurartikelen met schalen, mokken, klein keukengerei… Verrassend is een rayon met speelgoed. Enkele kookboeken staan in de rekken, naast een beperkt voedingsaanbod met bio en fairtrade olijfolie, koffie, thee, balsamico… En je kunt ook ter plaatse consumeren. Het café bij de inkom serveert broodjes, salades, yoghurts, koffie, thee en frisdranken.  

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top