Neem al een kijkje in Arket Brussel

Neem al een kijkje in Arket Brussel
Foto's RetailDetail

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Functioneel en duurzaam

Het Brusselse filiaal van Arket is pas de derde vestiging van het nieuwe merk, na Londen en Kopenhagen. Het label zet in op tijdloze, functionele en duurzame 'basics'. Dat weerspiegelt zich ook in het Scandinavische minimalisme van het strakke en overzichtelijke winkelbeeld. 

 

De nadruk ligt op kwaliteit op het vlak van materialen en pasvormen. Het prijsniveau is dan ook hoger dan bij H&M. Een bijzonderheid bij Arket is de 9-cijferige code die elk product identificeert en die verwijst naar de afdeling, categorie en materiaal. Op die manier kunnen consumenten makkelijk hun favoriete producten terugvinden, zowel online als offline. Het is immers de bedoeling dat de basics jaren in het assortiment blijven, al zijn er ook wisselende seizoenscollecties. Naast de eigen producten verkoopt Arket enkele bekende merken (sneakers van Adidas bijvoorbeeld).


Het aanbod beperkt zich evenwel niet tot mode: tussen de truien en hemden duiken pepermolens op (van Peugeot) en er is een afdeling interieurartikelen met schalen, mokken, klein keukengerei… Verrassend is een rayon met speelgoed. Enkele kookboeken staan in de rekken, naast een beperkt voedingsaanbod met bio en fairtrade olijfolie, koffie, thee, balsamico… En je kunt ook ter plaatse consumeren. Het café bij de inkom serveert broodjes, salades, yoghurts, koffie, thee en frisdranken.  

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top