Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore | RetailDetail

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Nelson mikt op Amsterdamse premiumstore

Schoenketen Nelson wil dit voorjaar nog een premiumstore openen in Amsterdam. De opening staat voor eind maart gepland en de winkel zal zijn deuren openen aan de Nieuwendijk, in het centrum van de stad.

 

Duurdere merken en grotere collectie

De winkel zal een meer exclusieve beleving uitstralen en dat zal ook te zien zijn in het aanbod en de inrichting van de winkel. “Met duurdere merken, een uitgebreidere collectie en een luxueuzere inrichting”, zegt marketingmanager Laura van Dam aan RetailNews.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam zal over twee verdiepingen beschikken, maar zal toch niet de grootste vestiging van de keten zijn. Volgens Van Dam is de opening van de premiumstore de volgende stap in de ontwikkeling van het winkelconcept van Nelson.

 

Begin deze week raakte ook al bekend dat Nelson ongeveer 20 filialen van winkelketen Dolcis zal overnemen. Dat was voor het faillissement onderdeel van de Macintosh Retail Group. Nelson heeft al gezegd dat die winkels zullen worden omgevormd naar Nelson, wat het totaal aantal filialen van de keten naar ongeveer 100 brengt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top