Nelson Schoenen neemt vestigingen Dolcis over

Nelson Schoenen neemt vestigingen Dolcis over

Opnieuw heeft een onderdeel van het teloorgegane Macintosh Retail Group een nieuwe eigenaar gevonden. Ditmaal gaat het over Dolcis, dat bij Nelson Schoenen terecht komt. Nelson Schoenen neemt wel maar een deel van de winkels over.

 

200 banen gered

Momenteel zijn er ongeveer 60 vestigingen van Dolcis te vinden in Nederland. Daarvan zullen er een twintigtal in handen komen van Nelson Schoenen. Het exacte aantal is afhankelijk van de afspraken die nog gemaakt moeten worden rond de huurvoorwaarden.

 

Nelson Schoenen is van plan om de winkels om te bouwen naar een eigen concept, maar het redt zo wel al ongeveer 200 van de in totaal 700 arbeidsplaatsen bij Dolcis. Ook een deel van de medewerkers op het hoofdkantoor en het distributiecentrum zullen hun job kunnen houden.

 

Nelson Schoenen beschikt in Nederland over 110 winkels, 75 winkels van Nelson en nog eens 35 winkels van het concept Ecco. De curatoren zijn nog steeds in gesprek rond oplossingen voor de overige merken van Macintosh die nog geen nieuwe eigenaar hebben gevonden, zoals Steve Madden en PRO Sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top