Nelson Schoenen neemt vestigingen Dolcis over

Nelson Schoenen neemt vestigingen Dolcis over

Opnieuw heeft een onderdeel van het teloorgegane Macintosh Retail Group een nieuwe eigenaar gevonden. Ditmaal gaat het over Dolcis, dat bij Nelson Schoenen terecht komt. Nelson Schoenen neemt wel maar een deel van de winkels over.

 

200 banen gered

Momenteel zijn er ongeveer 60 vestigingen van Dolcis te vinden in Nederland. Daarvan zullen er een twintigtal in handen komen van Nelson Schoenen. Het exacte aantal is afhankelijk van de afspraken die nog gemaakt moeten worden rond de huurvoorwaarden.

 

Nelson Schoenen is van plan om de winkels om te bouwen naar een eigen concept, maar het redt zo wel al ongeveer 200 van de in totaal 700 arbeidsplaatsen bij Dolcis. Ook een deel van de medewerkers op het hoofdkantoor en het distributiecentrum zullen hun job kunnen houden.

 

Nelson Schoenen beschikt in Nederland over 110 winkels, 75 winkels van Nelson en nog eens 35 winkels van het concept Ecco. De curatoren zijn nog steeds in gesprek rond oplossingen voor de overige merken van Macintosh die nog geen nieuwe eigenaar hebben gevonden, zoals Steve Madden en PRO Sport.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top