Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton | RetailDetail

Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

De 42-jarige Frans-Belgische modeontwerper Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij het Franse luxemodehuis Louis Vuitton. Daarmee bevestigt de LVMH-dochter een gerucht dat al langer de ronde deed.

Van Kering naar LVMH

De 50-jarige Amerikaan Marc Jacobs verliet begin oktober na 16 jaar Louis Vuitton om de beursgang voor te bereiden van zijn eigen modelabel. Onder zijn artistieke leiding werd Louis Vuitton het meest rendabele merk van de LVMH-groep: Louis Vuitton heeft een omzet van 7,5 miljard euro, meer dan dubbel zoveel als het Italiaanse luxemerk Gucci (3,6 miljard in 2012), dat eigendom is van grote concurrent Kering (ex-PPR).

 

Pittig detail: Nicolas Ghesquière werkte van 1997 tot vorig jaar voor Balenciaga, een luxemerk dat ook al tot de Kering-stal behoort. "Louis Vuitton staat voor mij altijd al symbool voor ultieme luxe, innovatie en ontdekking", zegt de nieuwbakken creatief directeur. "Ik ben zeer vereerd met de opdracht die ze mij toevertrouwen en trots om mee te schrijven aan de geschiedenis van dit grote modehuis."

 

Ghesquière, zoon van een Belgische vader maar opgegroeid in Frankrijk, krijgt nu dus de volledige vrouwenlijn onder zijn hoede. Hij zal in maart zijn eerste collectie voorstellen in het Cour Carrée van het Louvre, een symbolische locatie voor het Franse luxemerk. De mannenlijn van Louis Vuitton blijft in handen van Kim Jones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.