Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton | RetailDetail

Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

De 42-jarige Frans-Belgische modeontwerper Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij het Franse luxemodehuis Louis Vuitton. Daarmee bevestigt de LVMH-dochter een gerucht dat al langer de ronde deed.

Van Kering naar LVMH

De 50-jarige Amerikaan Marc Jacobs verliet begin oktober na 16 jaar Louis Vuitton om de beursgang voor te bereiden van zijn eigen modelabel. Onder zijn artistieke leiding werd Louis Vuitton het meest rendabele merk van de LVMH-groep: Louis Vuitton heeft een omzet van 7,5 miljard euro, meer dan dubbel zoveel als het Italiaanse luxemerk Gucci (3,6 miljard in 2012), dat eigendom is van grote concurrent Kering (ex-PPR).

 

Pittig detail: Nicolas Ghesquière werkte van 1997 tot vorig jaar voor Balenciaga, een luxemerk dat ook al tot de Kering-stal behoort. "Louis Vuitton staat voor mij altijd al symbool voor ultieme luxe, innovatie en ontdekking", zegt de nieuwbakken creatief directeur. "Ik ben zeer vereerd met de opdracht die ze mij toevertrouwen en trots om mee te schrijven aan de geschiedenis van dit grote modehuis."

 

Ghesquière, zoon van een Belgische vader maar opgegroeid in Frankrijk, krijgt nu dus de volledige vrouwenlijn onder zijn hoede. Hij zal in maart zijn eerste collectie voorstellen in het Cour Carrée van het Louvre, een symbolische locatie voor het Franse luxemerk. De mannenlijn van Louis Vuitton blijft in handen van Kim Jones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.