Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij Louis Vuitton

De 42-jarige Frans-Belgische modeontwerper Nicolas Ghesquière volgt Marc Jacobs op bij het Franse luxemodehuis Louis Vuitton. Daarmee bevestigt de LVMH-dochter een gerucht dat al langer de ronde deed.

Van Kering naar LVMH

De 50-jarige Amerikaan Marc Jacobs verliet begin oktober na 16 jaar Louis Vuitton om de beursgang voor te bereiden van zijn eigen modelabel. Onder zijn artistieke leiding werd Louis Vuitton het meest rendabele merk van de LVMH-groep: Louis Vuitton heeft een omzet van 7,5 miljard euro, meer dan dubbel zoveel als het Italiaanse luxemerk Gucci (3,6 miljard in 2012), dat eigendom is van grote concurrent Kering (ex-PPR).

 

Pittig detail: Nicolas Ghesquière werkte van 1997 tot vorig jaar voor Balenciaga, een luxemerk dat ook al tot de Kering-stal behoort. "Louis Vuitton staat voor mij altijd al symbool voor ultieme luxe, innovatie en ontdekking", zegt de nieuwbakken creatief directeur. "Ik ben zeer vereerd met de opdracht die ze mij toevertrouwen en trots om mee te schrijven aan de geschiedenis van dit grote modehuis."

 

Ghesquière, zoon van een Belgische vader maar opgegroeid in Frankrijk, krijgt nu dus de volledige vrouwenlijn onder zijn hoede. Hij zal in maart zijn eerste collectie voorstellen in het Cour Carrée van het Louvre, een symbolische locatie voor het Franse luxemerk. De mannenlijn van Louis Vuitton blijft in handen van Kim Jones.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top