Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Het nieuwe concept van Hollister moet ervoor zorgen dat de resultaten van moederbedrijf Abercrombie & Fitch opnieuw de juiste richting uit gaan. Dat concept werd al bij enkele winkels ingevoerd, maar moet binnenkort nog een groter effect hebben op de omzet.

Winkelruimte open getrokken

Uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat de vergelijkbare omzet bij Hollister met 4% is gestegen dankzij de invoering van het nieuwe winkelconcept. Bij Abercrombie & Fitch verwachten ze dan ook dat de vergelijkbare omzet met meer dan 10% zal groeien als er meer winkels worden omgevormd naar het nieuwe concept. In de Verenigde Staten heeft het jongerenmerk meer dan 400 winkels en buiten de landsgrenzen komen er daar nog eens 140 bij.

 

Om klanten opnieuw de winkel in te krijgen, is het concept van Hollister dan ook stevig aangepast. Zo zijn er aan de voorkant van de winkels voortaan videoschermen te vinden en is de verandalook verdwenen. Ook wordt er minder duchtig gespoten met de eigen parfums.

 

De grootste veranderingen zijn te vinden op de winkelvloer zelf, waar de ruimte volledig werd opengetrokken. Dat moet ervoor zorgen dat de werknemers in de winkels een beter zicht hebben op de aanwezige klanten. “Voorheen gebeurde het dat er iemand in één van de kamers stond en dat we hen zelfs niet zagen in de winkels”, zegt directeur Fran Horowitz aan Business Insider.

 

Daarnaast wordt er ook minder gefocust op de producten die in promotie staan. Ze zijn nog steeds aanwezig, omdat ze belangrijk zijn voor de jongere klanten, maar door nu ook voldoende aandacht te geven aan de duurdere items hoopt Hollister dat die klanten zullen terugkomen met hun ouders om iets duurder te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

23/10/2017

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 m² op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren zijn grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Back to top