Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch | RetailDetail

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Het nieuwe concept van Hollister moet ervoor zorgen dat de resultaten van moederbedrijf Abercrombie & Fitch opnieuw de juiste richting uit gaan. Dat concept werd al bij enkele winkels ingevoerd, maar moet binnenkort nog een groter effect hebben op de omzet.

Winkelruimte open getrokken

Uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat de vergelijkbare omzet bij Hollister met 4% is gestegen dankzij de invoering van het nieuwe winkelconcept. Bij Abercrombie & Fitch verwachten ze dan ook dat de vergelijkbare omzet met meer dan 10% zal groeien als er meer winkels worden omgevormd naar het nieuwe concept. In de Verenigde Staten heeft het jongerenmerk meer dan 400 winkels en buiten de landsgrenzen komen er daar nog eens 140 bij.

 

Om klanten opnieuw de winkel in te krijgen, is het concept van Hollister dan ook stevig aangepast. Zo zijn er aan de voorkant van de winkels voortaan videoschermen te vinden en is de verandalook verdwenen. Ook wordt er minder duchtig gespoten met de eigen parfums.

 

De grootste veranderingen zijn te vinden op de winkelvloer zelf, waar de ruimte volledig werd opengetrokken. Dat moet ervoor zorgen dat de werknemers in de winkels een beter zicht hebben op de aanwezige klanten. “Voorheen gebeurde het dat er iemand in één van de kamers stond en dat we hen zelfs niet zagen in de winkels”, zegt directeur Fran Horowitz aan Business Insider.

 

Daarnaast wordt er ook minder gefocust op de producten die in promotie staan. Ze zijn nog steeds aanwezig, omdat ze belangrijk zijn voor de jongere klanten, maar door nu ook voldoende aandacht te geven aan de duurdere items hoopt Hollister dat die klanten zullen terugkomen met hun ouders om iets duurder te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top