Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch | RetailDetail

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Nieuw concept Hollister stuwt Abercrombie & Fitch

Het nieuwe concept van Hollister moet ervoor zorgen dat de resultaten van moederbedrijf Abercrombie & Fitch opnieuw de juiste richting uit gaan. Dat concept werd al bij enkele winkels ingevoerd, maar moet binnenkort nog een groter effect hebben op de omzet.

Winkelruimte open getrokken

Uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat de vergelijkbare omzet bij Hollister met 4% is gestegen dankzij de invoering van het nieuwe winkelconcept. Bij Abercrombie & Fitch verwachten ze dan ook dat de vergelijkbare omzet met meer dan 10% zal groeien als er meer winkels worden omgevormd naar het nieuwe concept. In de Verenigde Staten heeft het jongerenmerk meer dan 400 winkels en buiten de landsgrenzen komen er daar nog eens 140 bij.

 

Om klanten opnieuw de winkel in te krijgen, is het concept van Hollister dan ook stevig aangepast. Zo zijn er aan de voorkant van de winkels voortaan videoschermen te vinden en is de verandalook verdwenen. Ook wordt er minder duchtig gespoten met de eigen parfums.

 

De grootste veranderingen zijn te vinden op de winkelvloer zelf, waar de ruimte volledig werd opengetrokken. Dat moet ervoor zorgen dat de werknemers in de winkels een beter zicht hebben op de aanwezige klanten. “Voorheen gebeurde het dat er iemand in één van de kamers stond en dat we hen zelfs niet zagen in de winkels”, zegt directeur Fran Horowitz aan Business Insider.

 

Daarnaast wordt er ook minder gefocust op de producten die in promotie staan. Ze zijn nog steeds aanwezig, omdat ze belangrijk zijn voor de jongere klanten, maar door nu ook voldoende aandacht te geven aan de duurdere items hoopt Hollister dat die klanten zullen terugkomen met hun ouders om iets duurder te kopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.