Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors | RetailDetail

Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors

Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors
Shutterstock

Het Amerikaanse modehuis Michael Kors heeft in Thomas J. Edwards een nieuwe CFO gevonden. Hij volgt in die functie Joseph B. Parsons op, die in augustus na dertien jaar het bedrijf verlaat. Toch gaat Edwards wel al onmiddellijk aan de slag.

Bewezen leider

Naast zijn positie als CFO krijgt Edwards ook alle verantwoordelijkheden van COO, uitvoerend vicepresident en penningmeester toegeschoven. Edwards komt over van restaurantbedrijf Brinker International, waar hij sinds maart 2015 aan de slag was als CFO. Daarvoor vulde hij tussen 2007 en 2015 verschillende posities in bij hotelgroep Wyndham Worldwide.

 

“We zijn tevreden dat Tom onze organisatie komt vervoegen en de globale financiën, activiteiten en IT komt overzien”, zegt John D. Idol, CEO van Michael Kors. “Tom is een veteraan in de wereldwijde industrie van consumentenproducten en heeft zich al bewezen als financieel en operationeel leider.”

 

“Ik ben verheugd om bij Michael Kors te werken,” zegt Edwards zelf. “Het bedrijf heeft zichzelf gevestigd als een leider in de wereldwijde luxe-industrie, met een sterke historie van goede financiële resultaten. Ik kijk er naar uit om samen te werken met John, Michael en de rest van het managementteam, terwijl Michael Kors verder het langetermijnplan uitvoert.”

 

Idol drukte ook zijn dank uit voor het werk van Parsons, die tijdens zijn dertien jaar bij het bedrijf mee verantwoordelijk was voor de omzetgroei van 17 miljoen dollar naar meer dan 4 miljard dollar (16 miljoen naar 3,75 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Back to top