Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors | RetailDetail

Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors

Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors
Shutterstock

Het Amerikaanse modehuis Michael Kors heeft in Thomas J. Edwards een nieuwe CFO gevonden. Hij volgt in die functie Joseph B. Parsons op, die in augustus na dertien jaar het bedrijf verlaat. Toch gaat Edwards wel al onmiddellijk aan de slag.

Bewezen leider

Naast zijn positie als CFO krijgt Edwards ook alle verantwoordelijkheden van COO, uitvoerend vicepresident en penningmeester toegeschoven. Edwards komt over van restaurantbedrijf Brinker International, waar hij sinds maart 2015 aan de slag was als CFO. Daarvoor vulde hij tussen 2007 en 2015 verschillende posities in bij hotelgroep Wyndham Worldwide.

 

“We zijn tevreden dat Tom onze organisatie komt vervoegen en de globale financiën, activiteiten en IT komt overzien”, zegt John D. Idol, CEO van Michael Kors. “Tom is een veteraan in de wereldwijde industrie van consumentenproducten en heeft zich al bewezen als financieel en operationeel leider.”

 

“Ik ben verheugd om bij Michael Kors te werken,” zegt Edwards zelf. “Het bedrijf heeft zichzelf gevestigd als een leider in de wereldwijde luxe-industrie, met een sterke historie van goede financiële resultaten. Ik kijk er naar uit om samen te werken met John, Michael en de rest van het managementteam, terwijl Michael Kors verder het langetermijnplan uitvoert.”

 

Idol drukte ook zijn dank uit voor het werk van Parsons, die tijdens zijn dertien jaar bij het bedrijf mee verantwoordelijk was voor de omzetgroei van 17 miljoen dollar naar meer dan 4 miljard dollar (16 miljoen naar 3,75 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.