Nieuw winkelconcept voor Perry

Nieuw winkelconcept voor Perry

Nieuw winkelconcept voor Perry

Modeketen Perry lanceert in Amsterdam een nieuw winkelconcept. Het is de eerste keer in 20 jaar dat de keten met een nieuw concept op de proppen komt. De eerste vestiging in de nieuwe stijl opent op 3 december de deuren.

 

Meer focus op vrouwen

“We hebben onderzoek gedaan; we hebben een naamsbekendheid van 91 procent. Consumenten weten echter niet meer goed waar Perry voor staat en daar moet met dit nieuwe winkelconcept verandering in komen”, zegt Bote Galema, retailmarketingmanager bij Perry, aan Fashion United.

 

Het nieuwe concept is dan ook niet het gevolg van het faillissement en de doorstart onder nieuwe eigenaar JD Sports. Intern werd er al 2,5 jaar gewerkt aan de invulling van het concept. In het nieuwe concept wordt vooral de focus gelegd op running, training, voetbal en adventure. Daarnaast gaat er ook meer aandacht naar de vrouwelijke consument.

 

“Als je binnenkomt in de winkel, kom je als eerste terecht in een vrouwenwereld, pas op de tweede verdieping vind je de mannenwereld. En pas op de bovenste verdieping vind je adventure.” De winkel werd ook speciaal ingericht op basis van de locatie aan de Kalverstraat in Amsterdam. In andere steden zullen er andere accenten gelegd worden, om zo de klant beter naar de winkels te lokken. Voor volgend jaar staan er alvast zes winkelverbouwingen op het programma, onder andere in Nijmegen.

 

Minder merken

In het nieuwe concept wordt er ook minder per sport gewerkt, maar meer per merk. Perry zal daarom minder merken verkopen dan in het verleden en kiest daarbij voor meer exclusievere merken.

 

Producten die niet in de winkel te vinden zijn, kunnen dan weer besteld worden via bestelzuilen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.